Ariana dla WS | Blogger | X X

5.02.2023

Mateusz Waligóra


Cześć! 
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Mateusza Waligóry. Oprócz niego mam zdjęcie z podróżnikiem. 

O podróżniku:
Mateusz Waligóra – polski podróżnik specjalizujący się w wyprawach ekstremalnych, dziennikarz, fotograf i przewodnik. Jako pierwszy człowiek w historii przeszedł samotnie i bez wsparcia z zewnątrz mongolską część Pustyni Gobi. Swoją wędrówkę rozpoczął w sierpniu 2018 roku w miejscowości Bulgan, a zakończył 15 października 2018 w miejscowości Sainshand. Pokonanie trasy liczącej 1785 km zajęło mu 58 dni. W maju 2020 roku miał rozpocząć kolejną wyprawę „Walk the Australia”, której celem było pierwsze polskie przejście blisko 3500 km z północy na południe Australii. Z przyczyn pandemii koronawirusa wyprawa została przełożona na 2021 rok. Nowy cel to wytyczenie Szlaku Wisły - pierwszego pieszego szlaku łączącego góry z morzem. Szacowana odległość jaką podróżnik chce pokonać pieszo w przeciągu miesiąca to 1200 km. 17 października podróżnik ukończył Szlak Wisły u ujścia rzeki do Bałtyku. Pokonanie odległości 1160 km zajęło 46 dni (od 2. września).

Moje zdjęcie z podróżnikiem:

Mój autograf od podróżnika:
Za równo zdjęcie jak i autograf zdobyłam pod budynkiem stacji TVN.

1 komentarz