Ariana dla WS | Blogger | X X

6.03.2021

Ewa Kłobukowska


 Cześć !

Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Ewy Kłobukowskiej. Niestety nie mam zdjęcia z lekkoatletką. 


O lekko atletce:

Ewa Janina Kłobukowska - urodziła się 1 października 1946 w Warszawie. Polska lekkoatletka i sprinterka, złota medalistka olimpijska, rekordzistka świata. Reprezentowała klub Skra Warszawa. W 1964 roku podczas XVIII Letnich Igrzysk Olimpijskich w Tokio w sztafecie 4 × 100 metrów (w składzie: Ewa Kłobukowska, Teresa Ciepły, Irena Kirszenstein, Halina Górecka) wywalczyła złoty, a na 100 metrów brązowy medal, uzyskując czas 11,6s. W 1965 roku w Pradze wynikiem 11,1 s pobiła rekord świata w biegu na 100 metrów. W 1966 roku podczas VIII Mistrzostw Europy w Budapeszcie została dwukrotną (sztafeta 4 × 100 m i 100 m) mistrzynią Europy oraz wicemistrzynią na 200 m. W 1967 roku nagle zniknęła z bieżni. Oficjalna wersja mówiła o kontuzji. Jednak prawdziwą przyczyną nieobecności był donos działaczy z RFN i ZSRR do władz Międzynarodowego Stowarzyszenia Federacji Lekkoatletycznych (IAAF) dotyczący rozróżnienia płci na podstawie konfiguracji chromosomów. Z punktu widzenia współczesnej medycyny był to zarzut niesłuszny. W roku 1968 zaszła w ciążę i urodziła syna. Dobrowolne wycofanie Ewy Kłobukowskiej miało uchronić polski sport przed międzynarodowym skandalem. W związku z tym przedwcześnie zakończyła karierę. Ukończyła studia ekonomiczne i pracowała w przemyśle. W 1997 roku uhonorowana przez prezydenta RP Aleksandra Kwaśniewskiego Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. W 2011 roku została odznaczona Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski.

Mój autograf od lekkoatletki: 
Autograf załatwił mi mój chłopak. 

1 komentarz