Ariana dla WS | Blogger | X X

20.11.2019

Teresa Lipowska


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Teresy lipowskiej. Niestety nie mam zdjęcia z aktorką.

O aktorce:
Teresa Lipowska z domu Witczak - urodziła się. 14 lipca 1937 roku w Warszawie. Polska aktorka. Ukończyła średnią szkołę muzyczną w klasie fortepianu w Łodzi (1955). W 1957 ukończyła studia na Wydziale Aktorskim PWSFTviT w Łodzi. W latach 1957–1985 występowała w warszawskim Teatrze Ludowym (od 1975 Nowym). W latach 1985-92 była aktorką Teatru Syrena w Warszawie. Obecnie, na emeryturze, nadal występuje w tym teatrze. Wiele lat związana z kabaretem „Dudek”. Występuje w serialu M jak miłość, jako Barbara Mostowiak. Jest jedną z bohaterek książki Siła codzienności (autor: Marzanna Graff). „Mieszkałam tu od 1945 do 1957 r.” - mówiła w wywiadzie 15 maja 2017 r. dla „Dziennika Łódzkiego” aktorka. „Wszystko, co najlepsze, jest związane z Łodzią: wyjazdy na rowerach do Łagiewnik, randki w parku im. 3 Maja, lody u Granowskiej, spacery po Piotrkowskiej. To są szczęśliwe lata”. W Łodzi rozpoczęła się jej kariera filmowa. „W gimnazjum, - do którego uczęszczała przy ul. Narutowicza 58 - kółko dramatyczne prowadziła pani Ewa Kaczorowska i dzięki niej mówiłam pierwsze wiersze na szkolnych akademiach. Do tej szkoły przyszedł aktor i angażował statystki do filmu „Pierwszy start” Leonarda Buczkowskiego. Miałam wtedy 13 lat, ładnie mówiłam wierszyki i dostałam swój pierwszy angaż filmowy. Moim najukochańszym miejscem była szkoła teatralna. Dostałam się do niej za pierwszym razem, nie mając jeszcze 16 lat! Jako 20-latka miałam już skończone studia” - wspominała pani Teresa Lipowska. Wywiadu udzieliła aktorka po uroczystości uhonorowania Odznaką „Za Zasługi dla Miasta Łodzi”. Jest wykładowcą w Akademii Dobrych Obyczajów, której założycielem i głównym wykładowcą był znany aktor Janusz Zakrzeński. Kadrę akademicką tworzą między innymi: Marzanna Graff, Leszek Miodek, Ewa Dałkowska, Eugenia Herman. W 2007 aktorka obchodziła jubileusz półwiecza pracy zawodowej na scenie. Jubileusz odbył się w Teatrze Kwadrat w Warszawie. W 2010 została wyróżniona przez Zespół Artystyczny Teatru Polskiego Radia nagrodą Wielki Splendor. Jej pierwszym mężem był Aleksander Lipowski, z którym rozwiodła się po trzech latach małżeństwa. Za drugim razem poślubiła aktora Tomasza Zaliwskiego, zmarłego w 2006, po 44 latach małżeństwa. Ma z nim syna. Ma dwoje przybranych wnucząt. Mieszka na warszawskich Kabatach.

Mój autograf od aktorki:

Autograf załatwił mi mój znajomy. 

2 komentarze