Ariana dla WS | Blogger | X X

16.07.2019

Nina Terentiew


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Niny Terentiew. Niestety nie mam zdjęcia z dziennikarką.

O dziennikarce:
Nina Terentiew-Kraśko - urodziła się 14 marca 1946 roku w Warszawie. Polska dziennikarka, prezenterka telewizyjna, w latach 1998–2006 dyrektor programowy TVP2, od 2007 dyrektor programowy telewizji Polsat; w latach 1992–2006 prowadziła w TVP2 talk-show Bezludna wyspa. Córka Jerzego. Jest absolwentką polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. W latach 1970–1971 odbyła staż zawodowy w Polskim Radiu Koszalin. Pracę w Telewizji Polskiej rozpoczęła w 1971 w Redakcji Publicystyki Kulturalnej. Przygotowywała program kulturalny Pegaz. Później przygotowywała liczne filmy dokumentalne, reportaże i audycje poświęcone kulturze. Wśród programów, które sama prowadziła, były głównie rozmowy z zaproszonymi gośćmi w ramach cyklów XYZ, Rozmowy z..., Bezludna wyspa i Zwierzenia kontrolowane. W 1980 roku została kierownikiem redakcji publicystyki TVP, a w 1986 szefem zespołu artystycznego TVP2, a w 1991 została dyrektorem ds. artystycznych TVP2. W 1991 uzyskała nominację na stanowisko zastępcy dyrektora ds. programowych TVP2. Od 1998 pełniła funkcję dyrektora programowego TVP2. W dniu 6 czerwca 2006 złożyła rezygnację, lecz zgodnie z okresem wypowiedzenia telewizyjnej Dwójce przewodziła do września 2006. Wraz z rezygnacją z funkcji dyrektora programowego TVP2 odeszła z Telewizji Polskiej. Od 1 października 2006 do kwietnia 2007 była doradcą programowym właściciela oraz zarządu Telewizji Polsat ds. produkcji polskiej. Od kwietnia 2007 jest dyrektorem programowym Polsatu. Jest także autorką książki-zbioru wywiadów Zwierzenia kontrolowane. Działała w Fundacji Jolanty Kwaśniewskiej „Porozumienie bez barier”, należy do klubu „22” kierowanego przez Henrykę Bochniarz. Pierwszym mężem był Robert Terentiew, dziennikarz, publicysta, z którym ma syna Huberta, zaś drugim mężem dziennikarz Tadeusz Kraśko (ojciec Piotra Kraśki). Oba małżeństwa zostały zakończone rozwodem.

Mój autograf od dziennikarki:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

6 komentarzy

  1. Gratuluje - pamiętam Panią Ninę jeszcze z programu TVP 2 Bezludna Wyspa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję autografu :D Nie znałam wcześniej tej dziennikarki.
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje :) Zapraszam do mnie: http://grafkamil.blogspot.com/2019/07/422-alicja-konieczek.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję! Zapraszam do na nowy wpis: https://autografymalutkiej.blogspot.com/2019/07/magdalena-malcharek.html

    OdpowiedzUsuń