Ariana dla WS | Blogger | X X

14.07.2019

Michał Komar


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Michała Komara. Niestety nie mam zdjęcia z scenarzystą.

O scenarzyście:
Michał Wacław Komar - urodził się  28 sierpnia 1946 roku w Warszawie. Polski scenarzysta i krytyk filmowy, autor sztuk teatralnych, wydawca i publicysta. Syn generała Wacława Komara. W 1969 ukończył studia na Wydziale Ekonomiki Produkcji Szkoły Głównej Planowania i Statystyki w Warszawie. W 1982 uzyskał stopień doktora nauk humanistycznych. Był pracownikiem redakcji „Szpilek” i „Miesięcznika Literackiego”, a także współpracownikiem m.in. czasopisma „Dialogu”. Od 1979 do 1983 zajmował stanowisko kierownika literackiego Zespołu Filmowego Silesia. W latach 1977–1980 był stałym konsultantem Teatru Sensacji TVP. W latach 1990–1994 pełnił funkcję wiceprezesa Spółdzielni Wydawniczej „Czytelnik”. W pierwszej połowie lat 90. współtworzył Nową Telewizję Warszawa. Był ostatnim redaktorem naczelnym i likwidatorem „Sztandaru Młodych” (1997). Podjął współpracę jako felietonista z „Tygodnikiem Powszechnym”. Został wykładowcą w Collegium Civitas. Po 1999 współpracował z Polskim Radiem (Osobisty pamiętnik słuchacza, Literackie Biuro Śledcze – gościnnie w audycji Jerzego Sosnowskiego i Michała Nogasia) oraz z Teatrem Telewizji, a także ze stacjami platformy Polsatu (cykle 20 lat minęło i 40 lat minęło). Objął funkcję zastępcy przewodniczącego Stowarzyszenia Autorów ZAiKS. Jest m.in. autorem wywiadów-rzek z Władysławem Bartoszewskim (2 tomy, 2006 i 2008), Stefanem Mellerem (2 tomy, 2008), Krzysztofem Kozłowskim (2009) oraz Sławomirem Petelickim (2010). W 2013 odznaczony Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, a w 2015 Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski. Jest także laureatem nagrody Klubu Krytyki Filmowej SDP za publikacje o OFFK w Krakowie. Był członkiem komitetu poparcia Bronisława Komorowskiego przed wyborami prezydenckimi w 2010 i w 2015.

Mój autograf od scenarzysty:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

2 komentarze