Ariana dla WS | Blogger | X X

19.07.2017

762. Karol Strasburger

Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Karola Strasburgera. Niestety nie mam zdjęcia z aktorem.

Krótko o aktorze:
Karol Edward Strasburger - urodził się 2 lipca 1947 w Warszawie. Polski aktor teatralny, filmowy i telewizyjny. Od września 1994 jest gospodarzem teleturnieju Familiada w TVP2. W młodości uprawiał gimnastykę sportową w klubie Legia Warszawa (największe osiągnięcie – drużynowe mistrzostwo Polski w 1964) oraz występował w cyrku. Początkowo był studentem Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie, a następnie absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie. Na PWST w Warszawie studiował w latach 1967–1971. Debiutował w 1970 w serialu Kolumbowie. Po ukończeniu PWST został zaangażowany do Teatru Dramatycznego m.st. Warszawy, którego dyrektorem do 1982 był Gustaw Holoubek. W tym teatrze pracował do połowy lat 80. Zagrał m.in w Królu Learze w reż. Jerzego Jarockiego (1977), w Mordzie w katedrze (1983) też w reż. Jarockiego, Nocy Listopadowej (1978) w reż. Macieja Prusa i Operetce Witolda Gombrowicza. W latach 70. zagrał wiele ról w filmach wschodnioniemieckich i czechosłowackich. W roku 1976 wystąpił w serialu Polskie drogi w reżyserii Janusza Morgensterna. We wrześniu 2008 roku wydał w Hachette Polska Sp. z o.o. własną książkę kulinarną Apetyt na życie. Latem 2010 wystąpił gościnnie w teledysku do piosenki grupy Afromental pt. Rock&Rollin' Love. Ponadto wystąpił w odcinku specjalnym 71. edycji teleturnieju Jeden z dziesięciu, wyemitowanym z okazji 60-lecia istnienia TVP w październiku 2012. Współpracował z Teatrem Komedia i Teatrem Bajka w Warszawie. Syn Edwarda Karola Strasburgera (1920−2002), pochodzącego z rodziny niemieckich ewangelików przybyłych do Warszawy w końcu XVIII w. z Freibergu w Saksonii i Ireny z domu Łyżwińskiej (1920−1968)[5]. Wnuk prof. Edwarda Karola Strasburgera. Pierwsze małżeństwo z aktorką Barbarą Burską zakończyło się rozwodem. W 1981 zawarł związek małżeński z Ireną z domu Morcińczyk, zmarłą w nocy z 9 na 10 grudnia 2013. Nie mieli dzieci.

Mój autograf od aktora:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

1 komentarz