Ariana dla WS | Blogger | X X

29.10.2023

Salman Rushdie


Cześć! 
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Salmana Rushdie. Niestety nie mam zdjęcia z pisarzem.

O pisarzu:
Ahmed Salman Rushdie - urodził się 19 czerwca 1947 w Bombaju. Brytyjski pisarz i eseista indyjskiego pochodzenia, specjalizujący się w tematach związanych z Subkontynentem Indyjskim. Laureat wielu prestiżowych nagród literackich (m.in. Booker i Whitebread Awards). Jego najsłynniejszą powieścią są "Szatańskie wersety". Książka, podejmująca problematykę początków islamu spotkała się z niezwykłą wrogością w krajach muzułmańskich. Rushdie został wyklęty przez wyznawców tej religii, a jego książki płonęły na stosach. Po oficjalnym ogłoszeniu fatwy przeciwko niemu, nakazującej każdemu wiernemu muzułmaninowi zabicie go, musi żyć w ukryciu pod stałą ochroną policji.

Mój autograf od pisarza:
Autograf załatwił mi Roland.

1 komentarz