Ariana dla WS | Blogger | X X

7.03.2023

Michał Rusinek


Cześć! 
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Michała Kurka. Niestety nie mam zdjęcia z aktorem. 

O aktorze:
Michał Maciej Rusinek - urodził się 31 stycznia 1972 roku w Krakowie. Polski literaturoznawca, tłumacz, pisarz, doktor habilitowany nauk humanistycznych, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego. Były sekretarz Wisławy Szymborskiej. W latach 1991–1996 studiował polonistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim. W 2002 uzyskał stopień doktora na podstawie pracy Między klasyczną retoryką a ponowoczesną retorycznością. W 2013 na podstawie dorobku naukowego oraz monografii pt. Retoryka obrazu. Przyczynek do percepcyjnej teorii figury uzyskał stopień naukowy doktora habilitowanego. Specjalizuje się w teorii literatury. Został adiunktem w Katedrze Teorii Literatury na Wydziale Polonistyki UJ. Został sekretarzem Wisławy Szymborskiej wkrótce po otrzymaniu przez nią Nagrody Nobla. Stało się to dzięki pośrednictwu jej znajomej, Teresy Walas, która była promotorką pracy magisterskiej Rusinka. Sekretarzem poetki był do jej śmierci. Był członkiem honorowego komitetu poparcia Bronisława Komorowskiego przed przyspieszonymi wyborami prezydenckimi 2010 oraz przed wyborami prezydenckimi w Polsce w 2015 roku. Jest autorem nazw żartobliwych gatunków literackich stworzonych przez Szymborską: lepiej, odwódka i moskalik. Od kwietnia 2012 roku jest prezesem Fundacji Wisławy Szymborskiej. W 2014 roku był jurorem w konkursie na najlepszy limeryk o orzeszkach firmy Felix. W 2019 powołano go w skład Rady Języka Polskiego VII kadencji (2019–2022). Od 2020 współpracuje z Radiem Nowy Świat. Od 2021 roku zasiada w kapitule konkursu Literacka Podróż Hestii. Jest bratem ilustratorki Joanny Rusinek, z którą współtworzy książki dla dzieci „Zaklęcie na W”, „Mały Chopin” i „Kefir w Kairze”.

Mój autograf od aktora:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

2 komentarze