Ariana dla WS | Blogger | X X

1.12.2020

Zbigniew Buczkowski


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Zbigniewa Buczkowskiego. Niestety nie mam zdjęcia z aktorem.

O aktorze:
Zbigniew Buczkowski - urodził się 20 marca 1951 roku w Warszawie. Polski aktor filmowy, estradowy, telewizyjny i teatralny, scenarzysta i reżyser. W 1970 ukończył Technikum Mechaniczno-Elektryczne w Warszawie. Zdawał do szkoły filmowej, jednak nie dostał się. W 1986 zdał egzamin estradowy. Mieszkał obok wytwórni filmowej przy ulicy Chełmskiej, gdzie statystowała sąsiadka, z której pomocą w wieku 12 lat wystąpił pierwszy raz jako statysta w filmie. Przez przypadek Janusz Kondratiuk obsadził go w swoim filmie Dziewczyny do wzięcia z 1972. Zaważyło to na decyzji porzucenia wyuczonego zawodu, by poświęcić się aktorstwu. 17 grudnia 1983 zadebiutował na deskach Teatru Komedia w Warszawie, w sztuce Koniec ery menelików w reżyserii Janusza Kondratiuka, autorstwa Andrzeja Kondratiuka (jako Naukowiec i skrzypek Stasio). Po dwóch latach zakończył współpracę z Komedią. Największą popularność przyniosły mu role w serialach: Dom, Graczykowie, Święta wojna. W październiku 2014 wydał autobiografię pt. Pisz pan książkę!. Jest synem Mariana Buczkowskiego, pilota PLL LOT, który zginął w katastrofie lotniczej w listopadzie 1951. Ma dwóch braci. Od 1981 jest mężem Jolanty. Mają córkę Małgorzatę (ekonomistka) i syna Michała (prawnik). Mieszka w Piasecznie. 7 października 2010 został prawomocnie skazany przez Sąd Okręgowy w Suwałkach na karę grzywny 6 tysięcy złotych za wyłudzenie zaświadczenia ukończenia kursu na prawo jazdy.

Mój autograf od aktora:
Autograf załatwił mi mój chłopak. 

3 komentarze