Ariana dla WS | Blogger | X X

20.12.2020

Damian Ukeje


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Damiana Ukeje. Niestety nie mam zdjęcia z piosenkarzem.

O piosenkarzu:
Damian Ukeje - urodził się 26 sierpnia 1986 roku w Szczecinie. Polski piosenkarz, autor tekstów i kompozytor. Jego matka jest Polką, a ojciec – Nigeryjczykiem. Karierę rozpoczynał w zespole bluesowym Jerry’s Hole Band[6]. W 2009 wziął udział w Szansie na sukces. Ten program obejrzeli muzycy szczecińskiego zespołu Fat Belly Family i został ich wokalistą[3]. W 2011 jedna z ich piosenek pt. „Rzeczka” znalazła się na płycie Minimax pl 6 Piotra Kaczkowskiego z Programu III Polskiego Radia[6]. Jesienią 2011 wziął udział w pierwszej edycji programu The Voice of Poland i zakwalifikował się do kolejnego etapu, dołączając do drużyny Nergala. Dotarł do finału, w którym wygrał. W trakcie finału premierowo wykonał autorski utwór „Nie mamy nic”, a dzięki wygranej podpisał kontrakt z wytwórnią płytową Universal Music Polska. W listopadzie 2012 wydał swój pierwszy singel, „Bezkrólewie”. 5 lutego 2013 premierę miał jego debiutancki album studyjny, zatytułowany po prostu Ukeje, z którym dotarł na 44. miejsce na liście najlepiej sprzedających się płyt w Polsce. 22 czerwca 2013 TVP wyemitowała film Ukeje, którego był bohaterem.W lutym 2014 został nominowany do nagrody Fryderyk w kategorii Debiut roku. 30 września 2016 wydał swój drugi album studyjny, zatytułowany ỤZỌ. Na tej płycie znajduje się m.in. utwór „Od połowy”, w którym gościnnie śpiewa Sarsa. W 2018 wydał kolejny singiel, „Ja Ikar”. Ostatnio angażuje się w projekcie „Moje Boskie Buenos”, w którym śpiewa piosenki Kory i zespołu Maanam.

Mój autograf od piosenkarza:
Autograf załatwił mi mój chłopak. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz