Ariana dla WS | Blogger | X X

1.11.2020

Xawery Żuławski


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Xawerego Żuławskiego. Niestety nie mam zdjęcia z reżyserem.

O reżyserze: 
Xawery Żuławski - urodził się 22 grudnia 1971 w Warszawie. Polski reżyser i scenarzysta. Absolwent Liceum Reytana w Warszawie. W 1995 ukończył studia na Wydziale Reżyserii PWSFTviT w Łodzi. Jego debiut fabularny Chaos (2006) zdobył główną nagrodę na festiwalu debiutów filmowych „Młodzi i film” w Koszalinie, a także nagrodę za debiut reżyserski na 31. FPFF w Gdyni. W 2009 premierę miał jego drugi film fabularny Wojna polsko-ruska, który okazał się sukcesem komercyjnym i artystycznym. Adaptacja powieści Doroty Masłowskiej przyniosła mu wiele nagród, m.in. Paszport „Polityki”. Współpracuje z TVP Kultura, gdzie wraz z Piotrem Kielarem reżyserują program Poza kontrolą w „Strefie Alternatywnej”. Prezentują w nim młode niezależne zespoły muzyczne. Syn aktorki Małgorzaty Braunek i reżysera Andrzeja Żuławskiego. Z Marią Strzelecką ma dwoje dzieci, Kaja i Jagnę. W 1993 był sprawcą tragicznego wypadku samochodowego, w wyniku którego zginęła Barbara Kosmal, córka aktorki Barbary Brylskiej.

Mój autograf od reżysera:
Autograf załatwił mi mój chłopak. 

3 komentarze