Ariana dla WS | Blogger | X X

4.11.2020

Henryk Gołębiewski


Cześć !

Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Henryka Gołębiewskiego. Niestety nie mam zdjęcia z aktorem.


O aktorze: 

Henryk Julian Gołębiewski - urodził się 15 czerwca 1956 roku w Warszawie. Polski aktor filmowy i telewizyjny. W 2003 nagrodzony Złotą Kaczką za rolę w filmie Edi. Wychował się, mieszkał i mieszka na warszawskim Mokotowie, przy ulicy Dąbrowskiego. Pochodzi z rodziny wielodzietnej, urodził się jako dziewiąte dziecko. Przedstawiciel grupy tzw. naturszczyków, czyli aktorów na ogół bez wykształcenia aktorskiego, grających „siebie samych”. Został odkryty przez Janusza Nasfetera w czasie castingu do filmu Abel, twój brat i wraz z resztą dziecięcej obsady regularnie zatrudniany przez Stanisława Jędrykę do seriali przygodowych dla młodzieży, takich jak Wakacje z duchami (1971), Podróż za jeden uśmiech (1972) i Stawiam na Tolka Banana (1973). Powrócił na ekrany pod koniec lat 90., za sprawą Jerzego Gudejki, w rolach epizodycznych. Przełomem okazała się rola tytułowego zbieracza złomu – Ediego – w filmie Piotra Trzaskalskiego z 2002. W 2007 wystąpił wraz Filipem Łobodzińskim w teledysku Gdzie są przyjaciele moi zespołu Yugopolis i Macieja Maleńczuka, w rolach Poldka i Dudusia z Podróży za jeden uśmiech. W 2016 zainaugurował działalność kabaretu Ro-Pa, który współtworzy. Obecnie regularnie występuje w serialach Świat według Kiepskich (od 2015) jako Tadeusz Bocian i Lombard. Życie pod zastaw (od 2017) jako Ziutek.

Mój autograf od aktora:
Autograf załatwił mi mój chłopak. 

1 komentarz