Ariana dla WS | Blogger | X X

11.10.2020

Mirosław Zbrojewicz


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Mirosława Zbrojewicza. Niestety nie mam zdjęcia z aktorem.

O aktorze:
Mirosław Zbrojewicz - urodził się 25 lutego 1957 roku w Warszawie. Polski aktor charakterystyczny, często obsadzany w rolach twardzieli i gangsterów. Urodził się w Warszawie, gdzie w 1981 ukończył studia w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej. Jego debiut teatralny nastąpił 14 czerwca 1981, kiedy wystąpił w roli Sukiennika w Mistrzu Piotrze Pathelinie na scenie Lubuskiego Teatru im. L. Kruczkowskiego w Zielonej Górze, gdzie pracował w latach 1981–1982. Występował także w Teatrze Pracowni w Warszawie (1983–1992), Teatrze Powszechnym im. Jana Kochanowskiego w Radomiu (1991), Teatrze Szwedzka 2/4 w Warszawie (1993–1994), Teatrze Rozmaitości w Warszawie (1994–2001), Teatrze 77 w Łodzi (1997), Teatrze Studio w Warszawie (od 2003), Teatrze Dramatycznym im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku (2010). Występował na scenie w głośnej komedii Goło i wesoło Stephena Sinclaire'a i Anthony’ego McCartena. Współpracował z wieloma cenionymi reżyserami teatralnymi, m.in.: Iwanem Wyrypajewem (Ożenek), Agnieszką Glińską (Jak zostałam wiedźmą), Grzegorzem Jarzyną (2007: Macbeth) czy Krzysztofem Warlikowskim (Hamlet). Ma na koncie wiele telewizyjnych kreacji. W telenoweli TVP1 Klan grał postać oficera Interpolu komisarza Kamila Kozyry. Pojawił się w serialach kryminalnych: Sfora (2002) jako inspektor Walas, As (2002) jako detektyw Piotr Serafin, Trzeci oficer (2008) jako doktor Janusz Sznajder, a także w jednym z odcinków niemieckiego serialu RTL Kobra – oddział specjalny – pt. Przyjaciele w potrzebie (Freunde in Not, 2004) jako rosyjski gangster Kutusow. Był odtwórcą ponad stu ról w wielu głośnych produkcjach kinowych, w tym Chłopaki nie płaczą (2000) jako Andrzej „Grucha”, E=mc² (2002) jako Jarosław „Śledź” Nowicki, brat „Ramzesa” czy Sztos 2 (2011) jako Buźka. W Płynących wieżowcach (2013) Tomasza Wasilewskiego wcielił się w postać ojca, który dowiaduje się, że jego syn jest gejem. Z kolei w 11 minutach (2015) Jerzego Skolimowskiego zagrał epizod męża kochanki kuriera. Razem z Seanem Beanem był narratorem krótkometrażowego filmu historycznego Niezwyciężeni (The Unconquered, 2017).

Mój autograf od aktora: 
Autograf załatwił mi mój chłopak. 

2 komentarze