Ariana dla WS | Blogger | X X

13.05.2020

Wojciech Pogorzelski


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Wojciecha Pogorzelskiego. Niestety nie mam zdjęcia z muzykiem.

O muzyku:
Wojciech Łuczaj-Pogorzelski - urodził się 25 lutego 1962 roku. Polski muzyk rockowy, kompozytor, współzałożyciel, lider i gitarzysta zespołu Oddział Zamknięty. Jedyny muzyk, który brał udział we wszystkich nagraniach zespołu i zagrał wszystkie jego koncerty (z wyjątkiem okresu, w którym leczył złamanie ręki). Urodził się w Warszawie, gdzie również się kształcił. W wieku 5–6 lat zafascynował się grą na gitarze, gdyż jego brat cioteczny – Bolek Karolczuk grał wówczas w małym kościółku w Górze Kalwarii podczas tzw. mszy beatowych. Na przełomie lat 60. oraz 70. XX wieku, będąc dzieckiem brał udział w nabożeństwach zostając w kościele po ich zakończeniu. Po mszy chłopcy zawsze grali utwory zespołów The Shadows, a także Deep Purple. W wieku sześciu lat zamieszkał w Warszawie na stałe. W tym samym czasie wujek sprezentował mu pierwszy instrument – mandolinę. Karierę muzyczną jako gitarzysta solowy rozpoczął w zespole Pająki, gdzie poznał basistę Pawła Mścisławskiego. Po rozpadzie kapeli, w 1979 roku wraz z Krzysztofem Jaryczewskim, Jarosławem Szlagowskim oraz Pawłem Mścisławskim założył zespół Oddział Zamknięty. Na przełomie lat 1981/82 współpracował z takimi artystami jak Piotr Pastor Buldeski (jako Pastor Gang), Martyna Jakubowicz czy Tadeusz Nalepa. W 1989 roku Pogorzelski zawiesił działalność Oddziału na rzecz solowego projektu muzycznego pod szyldem A YA GORE. Rok później wyjechał do Mediolanu na zaproszenie EMI Music. Za namową osób trzecich, w 1992 roku reaktywował Oddział Zamknięty grając z nim po dzień dzisiejszy. Pomimo licznych zmian personalnych jest jedynym członkiem grupy biorącym udział we wszystkich nagraniach oraz koncertach zespołu. W 2018 roku muzyk obchodził 40-lecie pracy artystycznej.

Mój autograf od muzyka:
Autograf załatwił mi mój chłopak. 

2 komentarze