Ariana dla WS | Blogger | X X

28.02.2020

Sława Przybylska


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Sławy Przybylskiej. Niestety nie mam zdjęcia z piosenkarką.

O piosenkarce:
Sława Przybylska-Krzyżanowska - urodziła się 2 listopada 1932 roku w Międzyrzecu Podlaskim.  Polska piosenkarka. Jest córką Józefa i Marianny Przybylskich. Po II wojnie światowej wychowywała się w Domu Młodzieży w Krzeszowicach. Absolwentka Zespołu Państwowych Szkół Plastycznych, studiowała handel zagraniczny w Szkole Głównej Służby Zagranicznej. Udzielała się artystycznie już w czasie studiów, debiutowała na szerszej scenie pod koniec lat pięćdziesiątych XX w.: w 1956 w STS, a potem śpiewała w Stodole. W 1957 zdobyła I miejsce w ogólnopolskim konkursie Polskiego Radia. Rozgłos zdobyła w 1958 r. piosenką Pamiętasz, była jesień, podkładając głos w filmie Wojciecha Hasa Pożegnania. Wykonuje także piosenki w języku jidysz – m.in. Miasteczko Bełz. W 1960 roku wystąpiła w filmie Zezowate szczęście, wykonując piosenkę Kriegsgefangenenpost. Jej wykonanie piosenki Minuty nadziei znajduje się w zbiorach Muzeum Holokaustu w USA. Odznaczona przez prezydenta RP Aleksandra Kwaśniewskiego Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski. Ponadto laureatka Diamentowego Mikrofonu (2015). W 2012, z okazji 80. urodzin i 55-lecia pracy artystycznej, wyróżniona medalem „Pro Masovia”. Mieszka w Otwocku. Mąż to Jan Krzyżanowski (był m.in. dyrektorem Stołecznej Estrady i Teatru na Targówku).

Mój autograf od piosenkarki: 
Autograf załatwił mi mój chłopak. 

3 komentarze