Ariana dla WS | Blogger | X X

6.09.2019

Terje Rypdal


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Terje Rypdal`a. Niestety nie mam zdjęcia z gitarzystą.

O gitarzyście: 
Terje Rypdal - urodził się 23 sierpnia 1947 roku w Oslo. Norweski kompozytor i gitarzysta jazzowy. Uczył się gry na pianinie i trąbce w wieku 5 do 12 lat, a gry na gitarze uczył się sam w wieku lat 12. Jako kilkunastolatek grał w zespole The Vanguards w latach 1962-1967. Studiował muzykologię na uniwersytecie w Oslo oraz muzykę w konserwatorium w Oslo w latach 1970-1972. Począwszy od 1969 grywał z Janem Garbarkiem. W roku 1972 utworzył grupę Odyssey. W młodości zafascynowany był muzyką Jimiego Hendriksa, w późniejszym okresie – raczej muzyką poważną. Jego muzyka łączy elementy new age, rocka i jazzu. Od 30 lat nagrywa dla wytwórni płytowej ECM. W nagraniach jego albumów uczestniczyli tacy muzycy, jak Jan Garbarek, Bobo Stenson, Palle Mikkelborg, Ketil Bjørnstad, Miroslav Vitouš, czy Jack DeJohnette. W Polsce występował w ramach Warsaw Summer Jazz Days 2005 wraz z Ketilem Bjørnstadem.

Mój autograf od gitarzysty:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

2 komentarze