Ariana dla WS | Blogger | X X

26.08.2019

Krzysztof Jaryczewski


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Krzysztofa Jaryczewskiego. Niestety nie mam zdjęcia z muzykiem.

O muzyku:
Krzysztof Jary Jaryczewski - urodził się 21 lutego 1960 roku w Warszawie. Polski muzyk rockowy, kompozytor, autor tekstów, współzałożyciel i pierwszy wokalista zespołu Oddział Zamknięty. Obecnie stojący na czele formacji Jary Oddział Zamknięty stanowiącej jego osobną kontynuację. Urodził się w Warszawie, gdzie został również się wychowywał. Swoją przygodę z muzyką rozpoczął w wieku szesnastu lat. Wówczas jego starsi bracia grali zarobkowo w różnych grupach muzycznych. Wielokrotnie brał udział w tzw. mszach beatowych udzielając się w kościele na warszawskim Mokotowie. Na przestrzeni lat 70. XX wieku występował jako basista bluesowego zespołu Tani Hotel – do grupy trafił mając siedemnaście lat. W 1979 roku wraz z perkusistą Jarosławem Szlagowskim powołał do życia nowy projekt muzyczny, do którego zaprosił gitarzystę Wojciecha Pogorzelskiego oraz basistę Pawła Mścisławskiego. Formacja przyjęła nazwę Oddział Zamknięty. Wówczas Jaryczewski pełnił rolę wokalisty, a także gitarzysty rytmicznego do momentu pojawienia się w zespole Włodzimierza Kani. Jako wokalista, nagrał z Oddziałem Zamkniętym dwa albumy. W 1985 roku, gdy zespół odnosił największe sukcesy, jego karierę przerwała ciężka choroba, spowodowana nadużywaniem narkotyków i alkoholu. Muzyk doznał paraliżu strun głosowych, na skutek czego stracił głos na kilka lat. Opuścił zespół u szczytu popularności. W 1991 roku założył grupę Jary Band. Zespół zadebiutował tego samego roku wraz z wydaniem płyty pt. Ogniste miecze. Utrzymujący się drastyczny stan zdrowia muzyka spowodował, że na kolejny album grupy, zatytułowany Dekadencja, fani byli zmuszeni czekać aż do 1996 roku. Wkrótce po jego wydaniu, nastąpiła przerwa w działalności zespołu, co było spowodowane dalszym leczeniem Jaryczewskiego. W marcu 2009 roku ukazała się bluesowa płyta jego nowego zespołu Exces pod tytułem Ex. Na płycie znalazło się 12 utworów, a wśród nich m.in. nowa wersja przeboju Oddziału Zamkniętego Ten wasz świat. W 2012 roku ukazała się płyta Trudno powiedzieć Jary Band, w składzie: Andrzej Potęga (gitara basowa, śpiew), Marek Tymkoff (gitara, śpiew), Witek Albiński (perkusja). W 2013 roku założył Jary OZ. W składzie zespołu znaleźli się: Zbyszek Bieniak, Krzysztof Zawadka, Andrzej Potęga i Michał Kłopocki. Debiutancki album formacji zatytułowany Jary OZ – Krzysztof Jaryczewski ukazał się w 2016 roku. W styczniu 2017 przeszedł udany zabieg przeszczepu wątroby. Od jesieni 2018 jest jednym z jurorów nowego talent-show telewizji Polsat – Śpiewajmy razem. All Together Now. Pod koniec 2018 roku muzyk został zaproszony do nagrania kolędy Przybieżeli do Betlejem w aranżacji zespołu Kombi. Wystąpił również w teledysku sygnowanym szyldem Kombi i Przyjaciele.

Mój autograf od muzyka:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

5 komentarzy