Ariana dla WS | Blogger | X X

26.08.2019

Krzysztof Janczar


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Krzysztofa Janczara. Niestety nie mam zdjęcia z aktorem.

O aktorze:
Krzysztof Janczar  - urodził się 7 stycznia 1950 roku w Warszawie. Polski aktor. Początkowo występował jako Krzysztof Musiał. Był uczniem drugiej klasy szkoły zawodowej, gdy dowiedział się o castingu do serialu telewizyjnego. Otrzymał jedną z głównych ról i zadebiutował w wieku 15 lat w serialu Wojna domowa (1965–1966) jako Paweł Jankowski. Zdał egzamin dojrzałości, a w 1974 ukończył studia na Wydziale Aktorskim Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi (dyplom 1979). Za rolę w filmie Mieczysława Waśkowskiego Nie zaznasz spokoju (1977) uhonorowany nagrodą dla najlepszego aktora (Srebrna Plakietka) na festiwalu w Gdańsku. Grał także w Teatrze im. Norwida w Jeleniej Górze i później w warszawskim Teatrze Narodowym. W 1981 wyjechał do Stanów Zjednoczonych, gdzie początkowo imał się różnych zajęć, a po dwóch latach powrócił do aktorstwa niewielką rolą w filmie Czerwony świt (1984). Grywał potem w różnych filmach, m.in. w głośnym filmie Polowanie na Czerwony Październik (1990). Syn aktora Tadeusza Janczara oraz pasierb aktorki Małgorzaty Lorentowicz. Jego syn, Krzysztof Artur Janczar, również jest aktorem.

Mój autograf od aktora:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

2 komentarze