Ariana dla WS | Blogger | X X

7.07.2019

Jerzy Radziwiłowicz


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Jerzego Radziwiłowicza. Niestety nie mam zdjęcia z aktorem.

O aktorze:
Jerzy Stanisław Radziwiłowicz - urodził się 8 września 1950 roku w Warszawie. Polski aktor teatralny i filmowy. Dzieciństwo i młodość spędził na warszawskim Grochowie. Absolwent XLVII Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Wyspiańskiego w Warszawie. W czasie nauki w szkole średniej zainteresował się aktorstwem. Należał do szkolnego kółka dramatycznego[1]. W 1972 ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w Warszawie. Po studiach wyjechał do Krakowa, gdzie otrzymał angaż w Starym Teatrze. Występy na scenie łączył z pracą akademicką. Był wykładowcą w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Krakowie. W latach 1981–1984 pełnił stanowisko prorektora tej uczelni. Od 1998 ponownie związany z Warszawą. Jest aktorem stołecznego Teatru Narodowego. Często grał bohaterów introwertycznych, zamkniętych w sobie. W pamięci widzów zapisał się głównie z ról: Mateusza Birkuta i jego syna Macieja Tomczyka w dwóch filmach fabularnych Andrzeja Wajdy: Człowiek z marmuru i Człowiek z żelaza. Autor przekładów sztuk Moliera Don Juan i Tartuffe albo szalbierz oraz sztuki Pierre’a de Marivaux Umowa, czyli łajdak ukarany. Mieszka w Kaniach pod Brwinowem. Żonaty ze scenarzystką i reżyserką dubbingu Ewą Markowską-Radziwiłowicz. Ma syna i córkę. Został członkiem honorowego komitetu poparcia Bronisława Komorowskiego przed wyborami prezydenckimi w Polsce w 2015 roku.

Mój autograf od aktora:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

5 komentarzy

  1. Kiedyś też zbierałam autografy, mam kilka. Ale teraz wolę zdjęcia z gwiazdami, mam już całą ścianę nimi wytapetowaną :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje :) Zapraszam do siebie: https://autografymalutkiej.blogspot.com/2019/07/venus.html

    OdpowiedzUsuń