Ariana dla WS | Blogger | X X

5.07.2019

Krzysztof Materna


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Krzysztofa Materny. Niestety nie mam zdjęcia z aktorem.

O aktorze:
Krzysztof Jan Materna (ur. 28 października 1948 w Sosnowcu) – polski konferansjer, satyryk, aktor, reżyser i producent telewizyjny. Absolwent II Liceum Ogólnokształcącego im. E. Plater w Sosnowcu. Rozpoczynał karierę jako pracownik Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych, był reżyserem oraz dyrektorem artystycznym koncertów na festiwalach opolskich i sopockich. Współtwórca programów radiowych i telewizyjnych, m.in.: „Spotkania z balladą”, „60 minut na godzinę”. Pod koniec lat 80. i na początku 90. XX wieku wraz z Wojciechem Mannem tworzył duet telewizyjny realizując programy:
  • w Telewizji Polskiej
  • Mądrej głowie
  • Za chwilę dalszy ciąg programu
  • MdM
  • MdM po godzinach
  • w 2005 powrócili do Telewizji Polskiej z programem MaMa
  • w 2007 prowadzili program Mc² czyli maszyna czasu Manna i Materny
  • w TV Puls
  • M kwadrat
Wspólnie z Mannem zajął 1. miejsce w ankiecie „Polityki” na najważniejsze osobowości telewizyjne. Jest miłośnikiem gry w golfa, tenisa i piłki nożnej. Kolekcjonuje sztukę współczesną. Jest współpracownikiem Internetowego Radia Baobab, gdzie prowadzi cykl audycji „Z pamięci Krzysztofa Materny” oraz wspólnie z Wojciechem Mannem Między nami-dziadami i O radiach i magnetofonach. 20 maja 2009 z rąk ministra kultury i dziedzictwa narodowego Bogdana Zdrojewskiego odebrał Srebrny Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”. Został członkiem honorowego komitetu poparcia Bronisława Komorowskiego przed przyspieszonymi wyborami prezydenckimi 2010 oraz przed wyborami prezydenckimi w Polsce w 2015 roku. Od września 2012 do czerwca 2014 razem z Grzegorzem Markowskim prowadził czwartkową audycję „Daję słowo” w Radiowej Jedynce. Jest członkiem Rady Nadzorczej klubu siatkówki kobiet Impel Wrocław.

Mój autograf od aktora:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

3 komentarze