Ariana dla WS | Blogger | X X

17.05.2019

Grzegorz Daukszewicz


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Grzegorza Daukszewicza. Niestety nie mam zdjęcia z aktorem.

O aktorze:
Grzegorz Daukszewicz - urodził się 21 lutego 1985 roku w Warszawie. Polski aktor telewizyjny, najlepiej znany z roli Adama Krajewskiego w operze mydlanej TVP2 Na dobre i na złe. Urodził się w Warszawie jako syn Małgorzaty Janiny Kreczmar (1953-2006), pochodzącej z aktorskiej rodziny, i Krzysztofa Daukszewicza, satyryka, pisarza i kompozytora. Ma przyrodnią siostrę Sylwię oraz dwóch braci - Aleksandra i Krzysztofa. Pochodzi z rodziny o tradycjach artystycznych, jego dziadkowie ze strony matki - Justyna i Jan Kreczmarowie - byli aktorami, podobnie jak jego wujek – Zbigniew Zapasiewicz. W dzieciństwie był zamknięty w sobie. Marzył, by zostać psychologiem, weterynarzem i policjantem. Przez rok studiował psychologię kliniczną w SWPS. Studiował przez rok psychologię. Jako nastolatek lubił zespół Metallica, a jedną z jego pasji była gra na gitarze akustycznej. Podczas pobytu na Wyspach Kanaryjskich, odkrył w sobie zapał do surfingu. W końcu postanowił spróbować aktorstwa. W 2010 ukończył Wydział Aktorski w warszawskiej Akademii Teatralnej. 19 grudnia 2009 zadebiutował na deskach teatralnych rolą Sergiusza w Sztuce bez tytułu, wystawianej na deskach Teatru Współczesnego, z którym współpracuje od 2010. W 2010 na XXVIII Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi zdobył nagrodę firmy Opus Film dla „Najbardziej Obiektywnego Aktora”. W 2011 wystąpił gościnnie jako dziennikarz w dwóch odcinkach serialu komediowego Roberta Wichrowskiego Wiadomości z drugiej ręki. W latach 2012-2018 grał rolę doktora Adama Krajewskiego w operze mydlanej TVP2 Na dobre i na złe, w 710. odcinku serialu jego postać została uśmiercona. 30 marca 2019 na scenie Teatru 6. piętro wystąpi w roli księdza Welsha, alkoholika, próbującego uratować grzeszne dusze bohaterów u boku Michaliny Olszańskiej, Eryka Lubosa i Michała Czerneckiego w premierowej sztuce Samotny zachód autorstwa irlandzkiego dramatopisarza Martina McDonagha w reż. Eugeniusza Korina.

Mój autograf od aktora:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

2 komentarze