Ariana dla WS | Blogger | X X

9.02.2019

Jerzy Derfel


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Jerzego Derfela. Niestety nie mam zdjęcia kompozytorem.

O kompozytorze:
Jerzy Derfel - urodził się  9 stycznia 1941 roku w Lidzie. Polski kompozytor, pianista. Absolwent Podstawowej Szkoły Muzycznej i Liceum Muzycznego w klasie fortepianu w Sopocie oraz PWSM w Warszawie, gdzie studiował fortepian u Ryszarda Baksta. Podczas nauki w szkole średniej w 1958 roku założył zespół "Flamingo", wykonujący jazz tradycyjny; grał w nim na kornecie do 1962 r. Zespół ten wystąpił m.in. na Jazz Jamboree '61 w Warszawie. Współpracował wtedy także z "Teatrzykiem Rąk Co To" (występy m.in. w krajach Beneluksu i Skandynawii). Od 1962 r. mieszkał w Warszawie, gdzie podczas studiów nawiązał współpracę z Maciejem Małeckim. Stworzyli wspólnie duet fortepianowy wykonujący muzykę poważną. Współpracował również z teatrem STS oraz ze studentami Ludwika Sempolińskiego. Po ukończeniu studiów działał głównie jako kompozytor i akompaniator. Oprócz Wojciecha Młynarskiego współpracował z artystami takimi jak: Ewa Dałkowska, Halina Kunicka, Alicja Majewska, Jerzy Połomski, Danuta Rinn, Rena Rolska, Irena Santor, Teresa Tutinas, Mieczysław Wojnicki. Napisał ponad 200 piosenek do tekstów wielu autorów, m.in. takich, jak: Ireneusz Iredyński, Jonasz Kofta, W. Młynarski, Agnieszka Osiecka, Jeremi Przybora. Tworzył także dla potrzeb teatru, filmu, telewizji. Jerzy Derfel skomponował też muzyczną "Małą Mszę Radosną d-moll".

Mój autograf od kompozytora:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

8 komentarzy

  1. Gratulacje :) Zapraszam do mnie: http://grafkamil.blogspot.com/2019/02/379-karolina-taach.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluje kolejnego autografu osobiście zebranego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje !
    https://autografymateuszz90.blogspot.com/2019/02/481-seydou-sy.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulację !!
    Zapraszam do mnie u mnie dziś Kinga Achruk!
    https://autografy-majkela.blogspot.com/2019/02/130kinga-achruk-89-mks-pera-lublin.html

    PS dodasz mnie do swoich blogów , ja to zrobiłem

    OdpowiedzUsuń