Ariana dla WS | Blogger | X X

7.10.2018

Anna Nehrebecka

Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Anny Nehrebeckiej. Niestety nie mam zdjęcia z aktorką.

O aktorce:
Anna Teresa Nehrebecka-Byczewska z domu Wojciechowska - urodziła się 16 grudnia 1947 roku  w Bytomiu. Polska aktorka teatralna i filmowa, od 2010 radna Rady m.st. Warszawy, laureatka Orła za drugoplanową rolę kobiecą w filmie Chce się żyć. W 1969 ukończyła studia w warszawskiej PWST, debiutowała w filmie w 1967. W 1969 została aktorką Teatru Polskiego w Warszawie. Zagrała liczne role teatralne, filmowe i telewizyjne zarówno z repertuaru klasycznego, jak i współczesnego. Tworzyła programy poetycko-recytatorskie w radiu i telewizji. Cykl ten zapoczątkowany został w latach 70., zawierał m.in. poezje Stanisława Balińskiego, Zofii Bohdanowiczowej, Ryszarda Kiersnowskiego, Beaty Obertyńskiej. Występowała w okresie stanu wojennego w kościołach i domach prywatnych. Miała koncerty poetyckie w Europie, Australii, Nowej Zelandii i w USA. Mężem Anny Nehrebeckiej jest dyplomata Iwo Byczewski. Ma dwójkę dzieci. W 1975 otrzymała Złoty Krzyż Zasługi, a 1988 odznakę Zasłużony Działacz Kultury, zaś w 1994 honorową odznakę Polskiego Związku Niewidomych. W 1978 przewodniczący Komitetu do Spraw Radia i Telewizji przyznał jej nagrodę za współudział artystyczny i wybitne wykonawstwo w programach politycznych Polskiego Radia. Postanowieniem prezydenta RP z 4 grudnia 2007, za wybitne zasługi w działalności na rzecz przemian demokratycznych w Polsce, za zaangażowanie w walkę o wolność słowa i wolne media, za osiągnięcia w podejmowanej z pożytkiem dla kraju pracy zawodowej i społecznej, została odznaczona Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski. Uroczystość dekoracji odbyła się 10 grudnia 2007 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego. 14 grudnia 2007 z rąk ministra kultury i dziedzictwa narodowego Bogdana Zdrojewskiego odebrała Srebrny Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”. 29 czerwca 2015 z rąk prezydenta Albanii Bujara Nishaniego otrzymała Order Naima Frashëriego za wybitne osiągnięcia artystyczne.

Mój autograf od aktorki:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

1 komentarz