Ariana dla WS | Blogger | X X

4.09.2018

Marlena Drozdowska

Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Marleny Drozdowskiej. Niestety nie mam zdjęcia z wokalistką.

Krótko o wokalistce:
Marlena Drozdowska - urodziła się 15 lipca 1958 roku w Giżycku jako Marlena Wiśniewska. Polska piosenkarka. Absolwentka Wydziału Piosenkarskiego Średniej Szkoły Muzycznej w Warszawie. Debiutowała w 1973 na FPiPS w Krakowie. W tym samym roku rozpoczęła współpracę z Grupą I, z którą na XII Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu w 1974 wykonała piosenkę „Radość o poranku” (muz. Juliusz Loranc, sł. Jonasz Kofta) i zdobyła nagrodę Ministra Kultury i Sztuki. Następnie występowała w kabarecie Pod Egidą. W latach 1976–1980 występowała w niemieckim zespole wokalnym Gerd Michaelis Chor. Do 1985 koncertowała z własnym zespołem Hotline głównie w dyskotekach w zachodniej Europie, m.in. w RFN, Austrii oraz Szwajcarii. W 1985 wróciła do Polski i wydała swoją pierwszą solową płytę, będącą wynikiem współpracy z kompozytorem Andrzejem Korzyńskim. Pochodząca z tej płyty piosenka „Bajadera plaża” została przebojem Lata z Radiem w 1986 w plebiscycie słuchaczy. Latem 1991 piosenkarka wraz z aktorem Markiem Kondratem nagrała kasetę, która w zamierzeniu miała być parodią chodnikowo-straganowych przebojów. Ukazanie się tego nagrania wywołało jednak skutek odwrotny od zamierzonego, bowiem piosenka Mydełko Fa, z tekstem Andrzeja Korzyńskiego zdobyła bardzo dużą popularność wśród zwolenników disco polo i stała się wielkim przebojem. Miłośnicy polskiego disco nie zauważyli prześmiewczego charakteru piosenki i przyjęli ją niemalże za swój hymn. Mydełko Fa przez kilka miesięcy utrzymywało się również na pierwszym miejscu międzynarodowej listy przebojów radia For You w Chicago. Współpracowała też z kompozytorem Januszem Piątkowskim, który był najbliższy muzycznym aspiracjom piosenkarki. Jej mężem jest Jan Drozdowski, gitarzysta i szef artystyczny przedsięwzięć muzycznych piosenkarki.

Mój autograf od wokalistki:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

2 komentarze