Ariana dla WS | Blogger | X X

23.02.2018

Marcin Dzieński

Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Marcina Dzieńskiego. Niestety nie mam zdjęcia ze wspinaczem.

Krótko o wspinaczu:
Marcin Jan Dzieński - urodził się 22 stycznia 1993 roku w Tarnowie. Polski wspinacz sportowy, zawodnik klubu AZS PWSZ Tarnów, mistrz świata, mistrz Europy, zdobywca Pucharu Świata 2016, wielokrotny medalista mistrzostw Europy oraz Pucharu Świata, dwukrotny wicemistrz świata juniorów, akademicki wicemistrz świata, akademicki mistrz Europy, multimedalista Pucharu Polski, wielokrotny mistrz i rekordzista Polski, reprezentant Polski w konkurencji na czas. Marcin Dzieński w karierze juniorskiej zdobył dwukrotnie tytuł wicemistrza świata. W mistrzostwach świata seniorów zadebiutował w roku 2011, będąc jeszcze juniorem, gdzie zajął 16. miejsce. Po kolejnych dwóch startach w MS 2012, 2014, w roku 2016 zdobył tytuł mistrza świata we wspinaczce sportowej na czas jako pierwszy Polak w historii. Marcin Dzieński swoje starty w zawodach wspinaczkowych rozpoczął od zawodów rangi krajowej. Pierwszy start w życiu odnotował w roku 2006, gdzie w Pucharze UKS zajął 1. miejsce w konkurencji na czas i 4. miejsce w konkurencji na prowadzenie. Z biegiem lat i rozwoju kariery, Marcin Dzieński ukierunkował się na wspinaczkę na czas. W ciągu kariery juniorskiej tytuł mistrza Polski juniorów w poszczególnych kategoriach wiekowych zdobył czterokrotnie, kolejno w latach 2008,2009,2010,2011. Wielokrotnie stawał na podium Pucharu Polski, w tym osiem razy na najwyzszym stopniu. Będąc jeszcze juniorem, zajmował wysokie lokaty w zawodach seniorskich. Rozpoczynajac karierę seniorską, swoje starty podporządkował zawodom międzynarodowym. Trzykrotny mistrz Polski (2013,2014,2016), wicemistrz Polski z 2015 roku.

Mój autograf od wspinacza:

Autograf załatwił mi mój chłopak.

1 komentarz