Ariana dla WS | Blogger | X X

25.12.2017

Ryszard Kotys

Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Ryszarda Kotysa. Oprócz niego mam również zdjęcie z aktorem.

Krótko o aktorze:
Ryszard Kotys - urodził się 20 marca 1932 w Mniowie. Polski aktor i reżyser. Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Aktorską w Krakowie, debiutował na deskach Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach. Przez następne lata występował kolejno na deskach teatrów: Wybrzeże w Gdańsku, Teatrze Polskim we Wrocławiu, Teatrze Ludowym w Nowej Hucie, Teatrze Ziemi Krakowskiej w Tarnowie, Teatrze im. Węgierki w Białymstoku, Teatrze im. Jana Kochanowskiego w Opolu i w Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi, w którym to podjął wyzwanie reżyserowania spektakli. Jego zawodowa aktywność nie ogranicza się jedynie do ról teatralnych. Od wielu lat występuje w telewizyjnych i kinowych produkcjach. W ciągu blisko 60 lat kariery na swoim koncie ma ponad 40 ról serialowych i niemal 150 w filmach fabularnych (głównie kreatur i „typków spod ciemnej gwiazdy”). Popularność przyniosła mu rola Mariana Paździocha, sąsiada Ferdynanda Kiepskiego w serialu telewizyjnym Świat według Kiepskich. Dwukrotnie żonaty. Drugie małżeństwo z aktorką Kamilą Sammler. Ma dwóch synów. Pod koniec grudnia 2016 trafił do szpitala z powodu zapalenia płuc, wykryto u niego także płyn w jamie opłucnej, w wyniku czego nie mógł brać udziału w zdjęciach do Świata według Kiepskich (odcinki 505-516).

Mój autograf od aktora:

Moje zdjęcie z aktorem:
Za równo autograf jak i zdjęcie zdobyłam podczas 25 lat TV Polsat.

3 komentarze