Ariana dla WS | Blogger | X X

12.05.2017

728. Michał Lorenc

Cześć ! 
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Michała Lorenca. Niestety nie mam zdjęcia z kompozytorem.

Krótko o kompozytorze:
Michał Lorenc -  urodził się 5 października 1955 roku w Warszawie. Polski kompozytor muzyki filmowej, kawaler Orderu Orła Białego (2016). Związki z muzyką rozpoczął gdy miał 15 lat. Rok później w studenckiej bazie w Bieszczadach poznał Wojciecha Belona, Jacka Kleyffa i Czesława Bieleckiego. W 1973 r. związał się na cztery lata z Wolną Grupą Bukowina. W latach siedemdziesiątych, na antenie Programu Trzeciego Polskiego Radia brał udział w audycji Marcina Wolskiego i występował w „Zgryzie” Macieja Zembatego. W latach 1979-1981 wraz z Jackiem Kleyffem i Michałem Tarkowskim współtworzył „Teatr Paranoiczny”. W filmie zadebiutował pisząc w 1979 roku muzykę do Przyjaciół Andrzeja Kostenki. Regularną współpracę z filmem rozpoczął z Maciejem Dejczerem, który powierzył mu w 1989 roku zadanie napisania muzyki do filmu 300 mil do nieba. Za muzykę filmową był wielokrotnie nagradzany na różnych festiwalach. W 1998 roku, na 23. FPFF w Gdyni, pojawiło się aż sześć obrazów, do których tworzył muzykę (Kanalia, Sauna, Kroll, Pamiętnik znaleziony w garbie, Deborah, Jak narkotyk, Przedwiośnie, Żurek, Glina, Złoto dezerterów, Zabić Sekala, Amok, Nic, Przystań i Fotoamator). Lorenc jest też trzykrotnym laureatem nagrody Złotych Lwów gdyńskiego festiwalu. W 1992 roku na 17. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych zdobył nagrodę za muzykę do filmu Władysława Pasikowskiego Psy. W trzy lata później, w roku 1995 na 20. FPFF - za muzykę do Prowokatora Krzysztofa Langa, zaś w 1997. na 22. FPFF - za muzykę do Bandyty Macieja Dejczera. W 2005 roku stworzył oprawę muzyczną dla Panoramy TVP2. Jest również autorem oprawy dźwiękowej kanału TVP Info, która pojawiła się w 2009 roku. Ukazały się dwie płyty zespołu DesOrient z muzyką filmową Michała Lorenca. W 2016 roku "w związku z 1050. rocznicą Chrztu Polski oraz uroczystym otwarciem Świątyni Opatrzności Bożej po 225 latach od złożenia ślubów narodu" ukazała się płyta pt. Przymierze zawierające kompozycje Lorenca. 3 maja 2016 otrzymał z rąk prezydenta Andrzeja Dudy Order Orła Białego.

Mój autograf od kompozytora:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

3 komentarze