Ariana dla WS | Blogger | X X

28.03.2017

Halina Mlynkova

Cześć !
Dzisiaj chciała pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Haliny Mlynkovej. Oprócz niego mam również zdjęcie z piosenkarką.

Krótko o piosenkarce:
Halina Mlynkova-Wronka (czes. Halina Mlynková) - urodziła się 22 czerwca 1977 w Nawsiu. Polska piosenkarka i autorka tekstów pochodząca z Zaolzia, wokalistka zespołu Brathanki w latach 1998–2003. Urodziła się w Nawsiu w części Śląska Cieszyńskiego, znajdującej się w granicach Czechosłowacji, jako córka Władysława Młynka, polskiego działacza społecznego na Zaolziu, m.in. prezesa Polskiego Związku Kulturalno-Oświatowego, i Anny. Ukończyła liceum medyczne w Cieszynie, a następnie etnografię na Uniwersytecie Jagiellońskim. W liceum występowała w Zespole Pieśni i Tańca „Olza”. W latach 1995–1997 prowadziła Gorolski Święto, imprezę folkową organizowaną w Jabłonkowie. Wiosną 1998 została wokalistką zespołu Brathanki, z którym nagrała dwie płyty: Ano! i Patataj oraz takie przeboje jak: „Czerwone korale”, „W kinie, w Lublinie – kochaj mnie” czy „Gdzie ten, który powie mi”. Wiosną 2003 odeszła z zespołu. W 2003 ukazała się składanka zatytułowana Ladies, na której znalazł się nagrany przez Mlynkovą cover utworu „To były piękne dni” z repertuaru Haliny Kunickiej. W 2007 wzięła udział w szóstej edycji programu TVN Taniec z gwiazdami, jej partnerem tanecznym był Robert Rowiński. Z powodu kontuzji podczas prób do czwartego odcinka programu piosenkarka musiała zrezygnować z dalszego udziału w show, plasując się tym samym na jedenastym miejscu[4]. W 2009 Mlynkova nagrała piosenkę „Bez słów” na płytę Piotra Rubika zatytułowaną RubikOne. W 2011 objęła funkcję trenera drużyny z Cieszyna w pierwszej edycji programu TVP2 Bitwa na głosy, w której grupa zajęła trzecie miejsce. 6 czerwca 2014 wygrała konkurs „SuperPremiery” podczas LI Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu, wykonując utwór „Ostatni raz”. Podczas festiwalu otrzymała również nagrodę fotoreporterów i dziennikarzy. 7 listopada gościnnie zasiadła w jury programu SuperSTARcie. 31 grudnia poprowadziła koncert Sylwester z Dwójką, emitowany w telewizji TVP2. W 2015 otrzymała dwie nominacje do nagród muzycznych Superjedynki w kategoriach: SuperPrzebój (za „Ostatni raz”) i SuperArtystka. Ponadto, poprowadziła wraz z Tomaszem Kammelem i Maciejem Musiałem szóstą edycję programu The Voice of Poland na antenie telewizji TVP2. Była żoną aktora Łukasza Nowickiego (rozwód w 2012), z którym ma syna Piotra. Halina Mlynkova należy do Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego. W 2013 związała się z współpracującym z Ewą Farną czeskim producentem muzycznym Leszkiem Wronką[12]. Ich ślub odbył się 14 lutego 2015. Wydarzenie to nominowane było do nagrody w plebiscycie Plejada TOP TEN 2015.

Mój autograf od piosenkarki:

Moje zdjęcie z piosenkarką:
Za równo zdjęcie jak i autograf zdobyłam pod budynkiem stacji TVN.

3 komentarze