Ariana dla WS | Blogger | X X

24.03.2017

Łukasz Lewandowski

Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Łukasza Lewandowskiego. Niestety nie mam zdjęcia z aktorem.

Krótko o aktorze:
Łukasz Lewandowski - urodził się 10 sierpnia 1974 roku w Gdańsku. Polski aktor teatralny, telewizyjny, radiowy, filmowy i dubbingowy, reżyser polskiego dubbingu. Wykładowca w Akademii Teatralnej w Warszawie. Pochodzi z rodziny pedagogów. Trenował aikido, szermierkę i pasjonował się wspinaczkami górskimi. Jego debiutem scenicznym była rola satyra pierwszego w sztuce Stanisława Wyspiańskiego Noc listopadowa. Sceny dramatyczne (1997) w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego na scenie Teatru Narodowego, gdzie występował w latach 1998-2005. W 1998 roku ukończył wydział aktorski na warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. Jest także absolwentem podyplomowych studiów PR na Uniwersytecie Warszawskim. Występował w Teatrze Atelier im. Agnieszki Osieckiej w Sopocie (2000) i Teatrze Dramatycznym w Warszawie (2007). Ostatnio można go zobaczyć na deskach Teatru Praga w Jaskiniowcu Roba Beckera w reżyserii Dainiusa Kazlauskasa. Po raz pierwszy trafił na szklany ekran w telewizyjnej adaptacji powieści Edmunda Niziurskiego Sposób na Alcybiadesa (1998) u boku Andrzeja Nejmana, Małgorzaty Foremniak i Aleksandry Woźniak. Stał się znany z roli organisty Piotra w serialu TVP1 Ojciec Mateusz (2008). Bardzo często współpracuje z radiem, jego głos jest również obecny w polskiej wersji wielu filmów, m.in. w Harrym Potterze. Od 2008 roku jest również reżyserem dubbingu. Jest mężem polsko-kanadyjskiej aktorki Magdaleny Alexander-Mickiewicz. Jest taternikiem i wieloletnim członkiem klubu Klubu Wysokogórskiego (KW) Warszawa.

Mój autograf od aktora:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

4 komentarze