Ariana dla WS | Blogger | X X

13.09.2016

Marek Siudym

Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Marka Siudyma. Niestety nie mam zdjęcia z aktorem.

Krótko o aktorze:
Marek Siudym - urodził się 24 października 1948 w Łodzi. Polski aktor filmowy, teatralny i kabaretowy, specjalizujący się w rolach komediowych i charakterystycznych, mający także na swoim koncie kilka pierwszoplanowych ról dramatycznych. Jeździec i zawodowy trener jeździectwa. W 1966 r. zdał egzaminy do Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Łodzi, ale nie został przyjęty ze względu na zbyt słabe wyniki na maturze. Po odbyciu zasadniczej służby wojskowej zdał egzaminy do PWST w Warszawie, którą ukończył w 1974 r. W latach 70. grał kilka ról charakterystycznych i drugoplanowych w serialach TVP i filmach pełnometrażowych. Dużą popularność dała mu jednak dopiero rola woźnicy węglarki w filmie Miś Stanisława Barei (1980). W latach 80. grał kilka kolejnych ról w serialach i filmach pełnometrażowych. Pod koniec lat 90. wyspecjalizował się w charakterystycznych rolach w serialach telewizyjnych, m.in. grał Władysława Biernackiego, ojca Marcysi, w serialu Złotopolscy (1999–2010), Stasia Bogackiego w sitcomie Lokatorzy (1999–2003) i jego spin-offie Sąsiedzi (2003–2008) oraz majstra w Heli w opałach (2006–2007). Równolegle grał też „ambitniejsze” role pierwszoplanowe, m.in. w filmie Ubu Król Piotra Szulkina, gdzie wcielił się w postać Michała Fiodorowicza. Aktor jest dwukrotnie rozwiedziony. Z pierwszego małżeństwa ma córkę; drugą żoną była Joanna Siudym, z którą ma syna.

Mój autograf od aktora:
Autograf załatwił mi mój chłopak. 

9 komentarzy