Ariana dla WS | Blogger | X X

4.07.2016

Jolanta Kwaśniewska

Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam autograf jaki dostałam od Jolanty Kwaśniewskiej. Oprócz niego mam również zdjęcie z panią prezydentową.

Krótko o pani prezydentowej:
Jolanta Kwaśniewska -  (z domu Konty)  urodziła się 3 czerwca 1955 w Gdańsku. Żona byłego prezydenta RP Aleksandra Kwaśniewskiego, pierwsza dama Polski w latach 1995–2005, prezenterka TVN Style, prawnik, działaczka społeczna, prezes fundacji Porozumienie bez barier. Jolanta Kwaśniewska jest absolwentką IX Liceum Ogólnokształcącego im. Giuseppe di Vittorio w Gdańsku. W 1979 ukończyła studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, następnie próbowała zdać egzamin na aplikację sędziowską. Podczas studiów była szefową rady wydziałowej Socjalistycznego Związku Studentów Polskich. W listopadzie 1979 wyszła za mąż za Aleksandra Kwaśniewskiego. 16 lutego 1981 urodziła córkę, Aleksandrę. Pracę zawodową podjęła w 1984 w szwedzko-polskiej firmie polonijnej PAAT, produkującej m.in. na rynek Związku Radzieckiego sztuczną biżuterię. W firmie tej była m.in. dyrektorem ds. handlowych. W 1991 rozpoczęła własną działalność gospodarczą – agencję nieruchomości o nazwie Royal Wilanów – którą założyła do spółki z żoną Ireneusza Nawrockiego, późniejszego prezesa PZU Życie. Agencją tą kierowała do momentu objęcia przez męża urzędu prezydenta Polski. Podczas sprawowania urzędu przez jej męża firma została oddana w zarząd powierniczy. Po zakończeniu drugiej kadencji prezydenckiej Aleksandra Kwaśniewskiego wróciła do kierowania tą agencją. Jest córką Anny i Juliana Konty, pułkownika Wojsk Ochrony Pogranicza.

Mój autograf od pani prezydentowej:

Moje zdjęcia z panią prezydentową:
Za równo zdjęcie jak i autograf zdobyłam w Warszawie podczas pikniku, który odbył się przy Zamku Ujazdowskim.

5 komentarzy