Ariana dla WS | Blogger | X X

17.01.2016

Andrzej Smolik

Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Andrzeja Smolika. Niestety nie mam zdjęcia z muzykiem.

Krótko o muzyku:
Andrzej Smolik - urodził się 10 lutego 1970 r. w Świnoujściu. Polski muzyk, kompozytor, producent muzyczny, multiinstrumentalista, dziennikarz radiowy. Od 2011 zasiada w Radzie Akademii Fonograficznej ZPAV w sekcji muzyki rozrywkowej. Zaczynał karierę w Świnoujściu na początku lat 90., grając z miejscowymi muzykami, między innymi w miejscowym jazzowo-bluesowym zespole J.Pies. Po nawiązaniu współpracy z Robertem Gawlińskim grał jako klawiszowiec w zespole Wilki w 1993, z którym występuje do dziś. W latach 1995-2001, gdy zespół zawiesił działalność, nadal współpracował z wokalistą – Robertem Gawlińskim, między innymi przy produkcji jego solowej płyty pt. Solo. W latach 1996-1997 współpracował ze szczecińskim zespołem Hey, a także z jego wokalistką Kasią Nosowską, z którą w 1998 roku nagrał solowy album Milena. W następnych latach współpracował z Nosowską, Gawlińskim i Rodowicz przy ich kolejnych solowych projektach. Współpracował także z Noviką, Kayah, zespołem Myslovitz i Arturem Rojkiem, Miką Urbaniak, Krzysztofem Krawczykiem, Maciejem Cieślakiem, Marią Peszek. Wielokrotnie nominowany i dwukrotny laureat nagrody muzycznej Fryderyk w kategorii Kompozytor roku w 2003 i 2004. Uhonorowany Paszportem Polityki 2003. Jego album z 2010 roku – 3, osiągnął status złotej płyty. Od grudnia 2008 prowadzi autorską audycję 25. Godzina w Radiu Zet Chilli. W 2009, wraz z Tomaszem Stańko, zagrał serię koncertów prezentujących ich wspólny projekt Peyotl, będący nową aranżacją albumu Stańki. 11 września 2010 na festiwalu Soundedit odebrał nagrodę „Człowiek ze Złotym Uchem”. Jest twórcą oprawy muzycznej Faktów TVN, obowiązującej od października 2012 roku.

Mój autograf od muzyka.
Autograf załatwił mi mój chłopak.

3 komentarze