Ariana dla WS | Blogger | X X

26.06.2023

Dorota Pomykała


Cześć! 
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Doroty Pomykały. Niestety nie mam zdjęcia z aktorką. 

O aktorce:
Dorota Pomykała - urodziła się 3 lipca 1956 roku w Świerklańcu. Polska aktorka filmowa, telewizyjna i teatralna. Laureatka Orła za najlepszą główną rolę kobiecą w filmie Kobieta na dachu. W 1975 ukończyła I Liceum Ogólnokształcące im. Jana Smolenia w Bytomiu. W 1979 ukończyła studia na PWST w Krakowie i w tym samym roku zadebiutowała w wieczorze poetyckim „Jan Kochanowski” w Starym Teatrze w Krakowie. Od dyplomu w krakowskiej PWST przez całe swoje życie związana ze Starym Teatrem. Na scenie dystyngowana, uwodzicielska, pewna siebie, znająca tajemnice środków przyciągania mężczyzn. Ze sceny lubiła uciekać w piosenkę i film. Nagrywała wspólne longplaye z Markiem Grechutą, dwukrotnie była laureatką wrocławskiego Festiwalu Piosenki Aktorskiej, kreowała Edhit Piaf w telewizyjnym widowisku "Urodziłam się na ulicy" .Zagrała w wielu filmach a za główną rolę w filmie "Urodziny Kaja" otrzymała w 1991 nagrodę od Duńskiej Akademii Filmowej. Występowała w Piwnicy pod Baranami, a także w Teatrze Nowym w Łodzi (1994), Teatrze Rozmaitości (1995), Teatrze im. Stefana Żeromskiego w Kielcach (1999), Teatrze Bagatela (1999–2000, 2002) i Teatrze im. Juliusza Słowackiego (2000). Jest aktorką Starego Teatru w Krakowie. Od 1992 prowadzi z Danutą Schlette Studio Aktorskie „Art-Play” i dwuletnią Policealną Szkołę Aktorską w Pałacu Młodzieży w Katowicach.

Mój autograf od aktorki:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz