Ariana dla WS | Blogger | X X

29.06.2021

Ewa Dałkowska


 Cześć !

Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Ewy Dałkowskiej. Niestety nie mam zdjęcia z aktorką.


O aktorce:

Ewa Małgorzata Dałkowska - urodziła się 10 kwietnia 1947 we Wrocławiu. Polska aktorka teatralna, radiowa i filmowa, od 2008 aktorka Nowego Teatru w Warszawie; dwukrotnie zdobyła główne nagrody na Kaliskich Spotkaniach Teatralnych: nagrodę aktorską (1977) i nagrodę zespołową (1980). W 1970 ukończyła polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim, w 1972 PWST w Warszawie. W latach 1972–1974 występowała w Teatrze Śląskim im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach, w latach 1974–2008 była aktorką Teatru Powszechnego w Warszawie. Od 2008 jest aktorką Nowego Teatru w Warszawie. Od 2001 wspiera Prawo i Sprawiedliwość; była m.in. członkiem Honorowego Komitetu Poparcia Lecha Kaczyńskiego w czasie wyborów prezydenckich w 2005; została członkiem Warszawskiego Społecznego Komitetu Poparcia Jarosława Kaczyńskiego w przedterminowych wyborach prezydenckich w 2010. Jest wykładowcą Akademii Dobrych Obyczajów, której założycielem i głównym wykładowcą był przez wiele lat Janusz Zakrzeński; kadrę Akademii tworzą między innymi: Teresa Lipowska, Leszek Miodek, Eugenia Herman, Marzanna Graff-Oszczepalińska. 4 sierpnia 2016 została powołana w skład Kapituły Orderu Odrodzenia Polski[. Pierwsze małżeństwo aktorki zakończyło się rozwodem. Następnie mężem Ewy Dałkowskiej został Tomasz Miernowski, szef produkcji Zespołu Twórców Filmowych „Dom”.

Mój autograf od aktorki:
Autograf załatwił mi mój chłopak. 

1 komentarz