Ariana dla WS | Blogger | X X

23.04.2021

Antoni Krauze


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Antoniego Krauzera. Niestety nie mam zdjęcia z reżyserem.


O reżyserze: 
Antoni Krauze - urodził się 4 stycznia 1940 w Warszawie, zmarł 14 lutego 2018 tamże. Polski reżyser i scenarzysta. Twórca filmów fabularnych oraz realizator licznych obrazów krótkometrażowych, wyprodukowanych głównie przez łódzką Wytwórnię Filmów Oświatowych. Studiował w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, współpracując także ze Studenckim Teatrem Satyryków. W 1966 ukończył studia na Wydziale Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej i Filmowej w Łodzi. Od maja 1968 był związany ze Studiem Filmowym „TOR”. Asystent Krzysztofa Zanussiego przy filmie Struktura kryształu. Od 1969 pracował samodzielnie. Był zaprzyjaźniony z Piwnicą pod Baranami, brał udział w wielu jej przedsięwzięciach. Był bratem grafika Andrzeja Krauzego. Zmarł 14 lutego 2018 w Warszawie w wieku 78 lat. Pogrzeb miał charakter państwowy; został pochowany 20 lutego 2018 w grobowcu rodzinnym na cmentarzu parafialnym w Falenicy - Aleksandrowie.

Mój autograf od reżysera: 
Autograf załatwił mi mój chłopak. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz