Ariana dla WS | Blogger | X X

23.03.2021

Bogdan Hołownia


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Bogdana Hołowni. Niestety nie mam zdjęcia z pianistą

O pianiście:
Bogdan Hołownia - urodził się 3 października 1957 roku w Toruniu. Polski pianista jazzowy. Studiował ekonomię, zanim poświęcił się muzyce grał również w szachy w klubie przy Młodzieżowym Domu Kultury w Toruniu (posiada I kategorię szachową, w roku 2002 zdobył w Ciechocinku tytuł wicemistrza województwa kujawsko-pomorskiego w szachach błyskawicznych). Początkowo współpracował z Janem Ptaszynem Wróblewskim podczas warsztatów jazzowych w Chodzieży. Od 1990 studiował grę na fortepianie w Berklee College of Music w Bostonie. W marcu 2001 otrzymał nagrodę Fryderyk w kategorii "Jazzowy Album Roku za solową płytę fortepianową Don't Ask Why - piano solo. Został również laureatem Grand Prix Jazz "Melomani" za 2002 rok w kategorii artysta roku. Współpracuje regularnie z takimi muzykami jak Janusz Muniak, Adam Kawończyk, Janusz Kozłowski, Marcin Jahr, Krzysztof Mróz, Bronek Harasiuk, Kazimierz Jonkisz i Józef Eliasz. Jest akompaniatorem wokalistek jazzowych, pedagogiem, wykładowcą. Od kilkunastu lat akompaniuje uczestnikom warsztatów jazzowych w Puławach. Album Droga do Ciebie. Piosenki Jerzego Wasowskiego i Jeremiego Przybory, który nagrał z Lorą Szafran, uzyskał status złotej płyty.

Mój autograf od pianisty: 
Autograf załatwił mi mój chłopak. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz