Ariana dla WS | Blogger | X X

18.03.2021

Antoni Zajkowski


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Antoniego Zajkowskiego. Niestety nie mam zdjęcia z judoką. 

O judoce: 
Antoni Zajkowski ps. "Zając" - urodził się  5 sierpnia 1948 roku w Maleczewie koło Ełku. Polski judoka, wicemistrz olimpijski (1972). Z wykształcenia magister wychowania fizycznego. W 1972 jako pierwszy Polak w historii judo zdobył na olimpiadzie w Monachium srebrny medal olimpijski. Wcześniej w 1969 wywalczył srebro na ME. W 1971 zdobył brąz na MŚ, i ponownie srebro na ME. Trzykrotnie zdobywał tytuł mistrza Polski (1970, 1973, 1974). W swojej karierze reprezentował barwy Promienia Mońki (trenując zapasy), Jagiellonii Białystok i AZS Siobukai Warszawa. W 1972 został odznaczony Złotym Krzyż Zasługi. W Plebiscycie Przeglądu Sportowego 1972 na najlepszego sportowca Polski zajął 10. miejsce. Ojciec judoków: Adama Zajkowskiego i Wojciecha Zajkowskiego.

Mój autograf od judoki: 
Autograf załatwił mi mój chłopak. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz