Ariana dla WS | Blogger | X X

13.09.2020

Andrzej Korzyński


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Andrzeja Korzyńskiego. Niestety nie mam zdjęcia z kompozytorem.

O kompozytorze: 
Andrzej Waldemar Korzyński, pseudonim „Andrzej Spol” - ur. 2 marca 1940  roku w Warszawie. Polski kompozytor, aranżer, organista i pianista. W 1964 ukończył Państwową Wyższą Szkołę Muzyczną w Warszawie. Był uczniem prof. Kazimierza Sikorskiego. Studiował kompozycję i dyrygenturę. W 1965 wspólnie z Mateuszem Święcickim i Witoldem Pogranicznym założył Radiowe Studio "Rytm". W latach 60. prowadził zespół Ricercar 64, który towarzyszył Piotrowi Szczepanikowi, dla którego Andrzej Korzyński skomponował wiele przebojów, jak np. „Żółte kalendarze”, „Kochać” (wybrana radiową piosenką roku 1966). W latach 70. prowadził zespół Arp Life, który wykorzystywał pionierską wtedy muzykę elektroniczną z syntezatorów, m.in. do filmu W pustyni i w puszczy. Andrzej Korzyński jest twórcą postaci Franka Kimono. Jest również autorem słów przeboju disco polo „Mydełko Fa”. Jego syn, Mikołaj Korzyński, był scenarzystą filmów Chłopaki nie płaczą i Poranek kojota.

Mój autograf od kompozytora: 
Autograf załatwił mi mój chłopak. 

4 komentarze