Ariana dla WS | Blogger | X X

2.09.2020

Agata Kulesza


 Cześć !

Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Agaty Kuleszy. Niestety nie mam zdjęcia z aktorką. 


O aktorce: 

Agata Kulesza (Figurska) - urodziła się  27 września 1971 roku w Szczecinie. Polska aktorka, trzykrotna laureatka Orła – za pierwszoplanowe role w filmach Róża (2011) i Ida (2013) oraz za drugoplanową w filmie Jestem mordercą (2016). Jest absolwentką V LO w Szczecinie. W 1994 ukończyła z wyróżnieniem Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w Warszawie. Była aktorką Teatru Dramatycznego w Warszawie. Od września 2011 występuje w zespole Teatru Ateneum w Warszawie. W 2012 otrzymała Polską Nagrodę Filmową (Orzeł) za najlepszą pierwszoplanową rolę kobiecą w filmie Róża. Za rolę w filmie Ida w 2013 otrzymała Nagrodę za pierwszoplanową rolę kobiecą na 38. Festiwalu Filmowym w Gdyni, a w 2014 – Polską Nagrodę Filmową (Orzeł). W 2012 otrzymała również Doroczną Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie filmu. W 2013 otrzymała nominację do nagrody Paszportu „Polityki”. W 2014 nagrodzona przez Stowarzyszenie Krytyków Filmowych Los Angeles jako najlepsza aktorka drugoplanowa za rolę w filmie Ida Pawła Pawlikowskiego, który 22 lutego 2015 otrzymał Oscara za najlepszy film nieanglojęzyczny. W 2016 nagrodzona Kryształowym Zwierciadłem przez miesięcznik „Zwierciadło” za „aktorstwo najwyższej próby”. Zwyciężyła w parze ze Stefano Terrazzino w finale ósmej edycji programu rozrywkowego TVN Taniec z gwiazdami (2008). Nagrodę za wygraną, samochód marki Porsche, przeznaczyła na cele charytatywne. Jej ojciec był marynarzem. Od 2006 jest w związku z operatorem i kamerzystą Marcinem Figurskim. Mają córkę Mariannę Figurską. W 2019 media poinformowały o trwającej rozprawie rozwodowej pary.

Mój autograf od aktorki: 
Autograf załatwił mi mój chłopak. 

2 komentarze