Ariana dla WS | Blogger | X X

29.08.2020

Maciej Pieprzyca


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Macieja Pieprzyca. Niestety nie mam zdjęcia z reżyserem. 


O reżyserze:

Maciej Antoni Pieprzyca - urodził się  5 maja 1964 roku w Katowicach. Polski reżyser filmowo-telewizyjny, scenarzysta, dziennikarz dokumentalny. Profesor sztuk filmowych. Lata dzieciństwa i młodości spędził w Tychach. Absolwent dziennikarstwa na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach (1989), Studium Scenariuszowego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (1990) i reżyserii na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego (1993). Jest autorem scenariuszy do produkcji: Inferno, Barbórka (z cyklu Święta polskie) czy Marzenia do spełnienia, reżyserował też odcinki seriali: Samo życie, Marzenia do spełnienia, Na dobre i na złe. Wyreżyserował też kilka odcinków serialu Kryminalni: 41–43, 53–54, 68–70, 80–82, 92–94 oraz ich wersji filmowej Kryminalni. Misja śląska. Jego pełnometrażowy fabularny debiut reżyserski, film Drzazgi został nagrodzony nagrodą za debiut reżyserski na 33. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych. Debiut dramatopisarski i reżyserski w Teatrze Telewizji (1993), Fryzjer to sztuka której pomysł zaczerpnął z życia i napisał wespół z pisarzem i scenarzystą Bartoszem Kurowskim. Na 44. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni otrzymał nagrodę Srebrne Lwy za film „Ikar. Legenda Mietka Kosza”.


Mój autograf od reżysera: 
Autograf załatwił mi mój chłopak. 

3 komentarze