Ariana dla WS | Blogger | X X

23.07.2020

Martyna Kliszewska


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Marty Kliszewskiej. Niestety nie mam zdjęcia z aktorką.

O aktorce: 
Martyna Kliszewska - urodziła się 7 sierpnia 1974 roku w Wodzisławiu Śląskim. Polska aktorka i malarka. Absolwentka wydziału aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie na wydziale aktorstwa, Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi na wydziale Malarstwa i Grafiki - studia podyplomowe, a także Wydziału Form Użytkowych w Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych w Bielsku-Białej. Zadebiutowała w 1999 rolą Młodej w Proroku Ilji T. Słobodzianka w reżyserii M. Grabowskiego w Teatrze Nowym w Łodzi, z którym to teatrem związana była do 2005 roku. Grała również w Teatrze STU w Krakowie oraz w Teatrze Kamienica w Warszawie. Maluje obrazy, tworzy tkaninę artystyczną oraz asamblaż. W 2005 roku wystawiała swoje prace w krakowskiej galerii RED, współpracowała również z galerią sztuki użytkowej Opera w Warszawie[1]. Jej prace znajdują się w kolekcjach prywatnych w Polsce, we Włoszech, Francji oraz w Niemczech. Jest laureatką nagrody Lwica Biznesu 2017 a także Diament Kobiecego Biznesu 2019 przyznawaną w plebiscycie Magazynu Law Business Quality. Jedna z bohaterek książki " Dziękuję ci za..." wydanej w Warszawie w 2019 r., a także " Kobiece twarze radlińskiej historii" Radlin 2018.

Mój autograf od aktorki:
Autograf załatwił mi mój chłopak. 

2 komentarze