Ariana dla WS | Blogger | X X

4.02.2020

Andrzej Precigs


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Andrzeja Precigs. Niestety nie mam zdjęcia z aktorem.

O aktorze:
Andrzej Cezary Precigs - urodził się 22 sierpnia 1949 roku w Warszawie. Polski aktor teatralny, filmowy i głosowy, reżyser dubbingu i samorządowiec. W 1972 ukończył studia na Wydziale Aktorskim PWSFTviT w Łodzi. W tym samym roku zadebiutował na scenie Teatru im. Ludwika Solskiego w Tarnowie w sztuce Toruń według Stefana Żeromskiego, wcielając się w rolę Walka-Walentego. Występował w tym teatrze do 1974. Następnie grał w Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi (1974–1978), Teatrze Reduta 77 (1978–1980), Teatrze Polskim w Warszawie (1981–1982), Teatrze Na Targówku (1982–1987) i Teatrze Nowym w Warszawie (1987–1996). W filmie debiutował w 1971 w epizodycznej roli w komedii obyczajowej 150 na godzinę. Zaczął wówczas występować z licznych produkcjach telewizyjnych i kinowych. W późniejszych latach zajął się także reżyserią dubbingu. W wyborach samorządowych w 2006 z listy Platformy Obywatelskiej uzyskał mandat radnego gminy Brwinów (kandydował wówczas bez powodzenia na urząd burmistrza). W 2010 z powodzeniem ubiegał się o reelekcję. Został też członkiem lokalnych władz PO.

Mój autograf od aktora:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

2 komentarze