Ariana dla WS | Blogger | X X

19.12.2019

Skiba


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Krzysztofa Skiby. Oprócz niego mam również zdjęcie z  muzykiem.

O muzyku:
Krzysztof Mieczysław Skiba, pseud. Skiba - urodził się 7 lipca 1964 w Gdańsku. Polski muzyk, autor tekstów, satyryk, publicysta, aktor, konferansjer, artysta rozrywkowy, felietonista, autor happeningów, wokalista rockowy. Członek zespołu Big Cyc. Jako 10-latek brał udział w pokazach mody szkolnej na Jarmarku dominikańskim, gdzie występował przez trzy sezony jako model. W wieku 14 lat założył swój pierwszy kabaret Tapeta. Ukończył I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Gdańsku. W latach 80. był współzałożycielem i członkiem Ruchu Społeczeństwa Alternatywnego (RSA). Publikował w czasopiśmie Homek, wydawanym przez RSA. W tym czasie należał również do Ruchu „Wolność i Pokój” (WiP). Pisał w jego czasopiśmie A Capella. 16 sierpnia 1985, podczas Festiwalu w Jarocinie, został zatrzymany przez Milicję Obywatelską po rozrzuceniu antypaństwowych ulotek. Został aresztowany na trzy miesiące, po których opuścił zakład karny na mocy tzw. małej amnestii Jana Dobraczyńskiego (dla więźniów politycznych, którzy zostali pierwszy raz zatrzymani). Jest absolwentem kulturoznawstwa na Wydziale Teorii Literatury, Teatru i Filmu Uniwersytetu Łódzkiego, specjalność teatrologia (magisterium w 1989 na temat Pomarańczowej Alternatywy). Po zakończeniu studiów wrócił do Gdańska. W listopadzie 2013 roku, wspólnie z Pawłem „Konjem” Konnakiem został odznaczony Krzyżem Wolności i Solidarności za walkę z systemem komunistycznym w czasach PRL.

Moje autografy od muzyka:



Moje zdjęcie z muzykiem:
Za równo autografy jak i zdjęcie zdobyłam jakiś czas temu w Warszawie. 

3 komentarze

  1. No, no… Słuchało się Big Cyca w szkolnych latach ;). Fajna pamiątka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje!! Zapraszam na nowy post: https://autografymalutkiej.blogspot.com/2019/12/410-magorzata-rozenek-majdan-trzeci-raz.html

    OdpowiedzUsuń