Ariana dla WS | Blogger | X X

27.09.2019

Kortez


Cześć !
Dzisiaj chciałam Wam pokazać mój autograf jaki dostałam od Korteza. Niestety nie mam zdjęcia z muzykiem.

O muzyku:
Kortez, właśc. Łukasz Federkiewicz - urodził się 24 czerwca 1989 roku w Krośnie. Polski muzyk, kompozytor, wokalista, gitarzysta, pianista i puzonista. Ma wykształcenie muzyczne. W szkole muzycznej w Krośnie uczył się grać na fortepianie i puzonie. Zainspirowany Clarencem Greenwoodem, w 2013 zaczął naukę gry na gitarze. W grudniu 2013 bez powodzenia brał udział w precastingu do programu Polsatu Must Be the Music. Tylko muzyka w Rzeszowie. Wówczas został wypatrzony przez Pawła Jóźwickiego, szefa wytwórni Jazzboy Records. W kwietniu 2014 podpisał kontrakt płytowy i rozpoczął pracę z producentem i muzykiem Olkiem Świerkotem. Powstające utwory zostały zaprezentowane w styczniu 2015 kilku dziennikarzom, wśród nich Piotrowi Stelmachowi, który w radiowej „Trójce” zaczął grać utwór „Zostań”. W marcu 2015 wydał pierwszą EP-kę pt. Jazzboy Session EP, na której umieścił piosenki: „Zostań”, „Joe” i „Co myślisz?”. Na Listę Przebojów „Trójki” dostały się utwory: „Zostań” i „Od dawna już wiem”, które przez wiele miesięcy znajdowały się w czołówce zestawienia. 25 września 2015 wydał debiutancki album studyjny pt. Bumerang, wydan przez Jazzboy Records. 3 listopada 2017 wydał drugi album pt. Mój dom, natomiast 16 stycznia 2018 – minialbum pt. Dobry moment, będący uzupełnieniem drugiej płyty. W 2018 wraz z Dawidem Podsiadło i Krzysztofem Zalewskim nagrał singel „Początek”, promujący dziewiątą trasę Męskiego Grania. Jego matka była malarką amatorką, ojciec grał na gitarze. Wychował się rodzinnym domu w Iwoniczu na Podkarpaciu. Ma syna (ur. 2012), któremu zadedykował utwór „Joe”. Po narodzinach dziecka porzucił pracę nauczyciela rytmiki w przedszkolu i podejmował się różnych prac fizycznych (pracował na budowie, w lesie, jako ochroniarz w Biedronce).

Mój autograf od muzyka:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

6 komentarzy