Ariana dla WS | Blogger | X X

17.08.2019

Anna Kerth


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Anny Kerth. Niestety nie mam zdjęcia z aktorką.

O aktorce:
Anna Kerth - urodziła się 1 listopada 1980 w Gdańsku. Polska aktorka filmowa, telewizyjna i teatralna, a także life coach. Jest absolwentką II LO w Gdańsku (z 1999) oraz PWST w Krakowie (z 2003). Skończyła również intensywny kurs aktorski i otrzymała certyfikat American Conservatory Theatre w San Francisco. Po ukończeniu studiów pracowała w Teatrze im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie, gdzie debiutowała rolą Ona w spektaklu Bogusłąwa Schaeffera Audiencja III, czyli Raj Eskimosów w reżyserii Grzegorza Matysika. Jej następne ważniejsze kreacje teatralne to m.in.: rola Wendy w O mało co (reż. Paweł Pitera), Ala w Tangu Sławomira Mrożka (reż. Jacek Bunsch) oraz Abbie w Pożądaniu w cieniu wiązów (reż. Grzegorz Bral). Zagrała w słuchowisku pt. Brzytwy Kata Sellingera (reż Henryk Rozen), które otrzymało Grand Prix dla najlepszego teatru radiowego na festiwalu „Dwa Teatry” w Sopocie. W 2014 nagrała dla Teatru Polskiego Radia monodram pt. Dziennik Biurwy, czyli serio jestem normalna w reż. Julii Mark. Można ją usłyszeć również w słuchowiskach Wiedźmin w reż. Janusza Kukuły. Przez sześć lat mieszkała w Edynburgu, gdzie miała swój debiut w filmie pełnometrażowym Running in Traffic, w którym zagrała główną rolę żeńską, za którą była nominowana do szkockiej nagrody BAFTA. Zagrała również w kilku krótkometrażowych filmach i serialach brytyjskiej produkcji, a także zagrała Królową Izabelę w spektaklu Venezuela Viva (reż. C. Lizarragi, Tomasz Borkowy). Polskiej publiczności znana głównie z serialu telewizyjnego Na Wspólnej, w którym od 2006 wciela się w rolę Małgorzaty Zimińskiej. Od 2015 jest zamężna z Michałem Gosiewskim. Mają syna Jakuba (ur. 2017). W lutym 2019 ogłosiła, że spodziewa się z mężem drugiego dziecka.

Mój autograf od aktorki:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

3 komentarze