Ariana dla WS | Blogger | X X

4.01.2019

Renata Putzlacher-Buchtová


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Renaty Putzlacher-Buchtová. Niestety nie mam zdjęcia z poetką.

O poetce 
Renata Putzlacher-Buchtová - urodziła się 15 czerwca 1966 roku w Karwinie, Czechosłowacja. Polska poetka, autorka opowiadań, tłumaczka, publicystka, autorka tekstów piosenek, adaptacji i sztuk teatralnych, polonistka. Ukończyła gimnazjum polskie w Czeskim Cieszynie. W 1990 r. ukończyła studia na wydziale filologii polskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. W latach 1989-2001 była kierownikiem literackim Sceny Polskiej Těšínského divadla w Czeskim Cieszynie. W 2009 r. obroniła doktorat z literatury polskiej w Instytucie Slawistyki na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Masaryka w Brnie. owadzi tam zajęcia z literatury polskiej i translatoryki. Tłumaczy z języka czeskiego i słowackiego, przede wszystkim poezję, dramaty i teksty pieśni. Jej twórczość była tłumaczona na język czeski, słowacki, niemiecki i angielski. Jest współzałożycielką kawiarni literackiej AVION, dla której przygotowała i poprowadziła ponad 60 programów poetycko-muzycznych w latach 1996-2012. Jest również współzałożycielką oraz od 2000 r. prezeską polsko-czeskiego stowarzyszenia artystycznego Spolek-Towarzystwo AVION w Czeskim Cieszynie. Była kierownikiem literackim polskiego Miesiąca Spotkań Autorskich 2011 w Brnie, w którym udział wzięło 32 polskich pisarzy. Od roku 1997 pełni funkcję sekretarza Klubu Polskiego POLONUS w Brnie. Po mężu Buchtová, od urodzenia mieszkała w Czeskim Cieszynie, od 1997 roku w Brnie. Jej córką jest tłumaczka Agnieszka Buchtová.

Mój autograf od poetki:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

3 komentarze