Ariana dla WS | Blogger | X X

18.11.2018

Hanna Bakuła


Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Hanny Bakuły. Oprócz niego mam również zdjęcie z malarką.

Krótko o malarce:
Hanna Bakuła - urodziła się 30 marca 1950 roku. Polska malarka, scenograf, kostiumolog. Hanna Bakuła ukończyła studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. W 1981 zamieszkała na Manhattanie, pozostawała w Stanach do 1989. Zdobyła tam wiele nagród, w tym stypendium IREX z rekomendacji Fundacji Guggenheima, projektowała kostiumy i scenografię do spektakli off-Broadway, za które dostała nagrodę New York Timesa . Jest laureatką Festiwalu Malarzy Słowiańskich w Nowym Jorku. W 1990 wróciła do rodzinnej Warszawy, gdzie rozpoczęła współpracę z miesięcznikiem Playboy, do którego pisała felietony przez 17 lat i Urodą, do której pisała 15 lat. Współpracowała z Dziennikiem Łódzkim i Joy. W 1996 roku zaprojektowała kostiumy do opery Carmen, w warszawskiej Operze Narodowej. Wydała 22 książki, z których dwie powieści: „Idiotka miłość w Nowym Jorku”, książka o Nowym Jorku, i „Hazardzistka” – kultowa powieść o artystach z czasów Gierka – są bestsellerami. Inne to: „Jak stracić przyjaciół” i „Jak zyskać przyjaciół” – poradniki astrologiczne, „Instrukcję obsługi” – zbiór osobistych ankiet stu znanych osób, „Bandana” – poradnik dla młodzieży, „Seks na kredyt, czyli jak dostać gratis” (2014) – felietony z Playboya, „Ostatni Bal. Listy do Agnieszki Osieckiej” – wspomnienia z ich niezwykłej przyjaźni, „Tajski masaż” – zbiór nowojorskich opowiadań, „Świr Nowojorski” – album o punkach z lat 80. W 1997 roku ufundowała imienną Fundację Hanny Bakuły, a w 1999 roku powstał przy niej Klub Kobiet. Fundacja zajmuje się pomocą dzieciom z domów dziecka, Kielcach i w Warszawie. Od 10 lat w Myczkowcach, organizowane są Plenery Malarsko Muzyczne dla dzieci z Placówek Wychowawczych, które prowadzi Hanna Bakuła i jej przyjaciele artyści.

Moje zdjęcie z malarką:

Mój autograf od malarki:
Za równo zdjęcie jak i autograf zdobyłam na Warszawskich Powązkach.

2 komentarze

  1. Gratulacje ! Zapraszam do mnie na nowy post :)
    https://paulin10.blogspot.com/2018/11/163-robin-van-persie.html

    OdpowiedzUsuń