Ariana dla WS | Blogger | X X

26.09.2018

Wojciech Konikiewicz

Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Wojciecha Konikiewicza. Niestety nie mam zdjęcia z muzykiem.

O muzyku:
Wojciech Konikiewicz - absolwent Państwowej Secondary Music School na II klasę, następnie indywidualne studia na wydziale kompozycja i fortepian we Wrocławiu, Warszawie, Niemczech i Francji. W latach 1977-1983 studiował elektroakustycznie i psychoakustycznie w Instytucie Telekomunikacji i Akustyki Politechniki Wrocławskiej i Filozofii Uniwersytetu Wrocławskiego jako wolny słuchacz. W latach 80-tych związany był z postępowym ruchem polskiego jazzu tworzącego Tie Break, Session Acoustic Action, Green Revolution i kultową grupę Free Cooperation. W 1985 roku rozpoczął współpracę z muzykami brytyjskiego zespołu Pinski Zoo. Występował z innymi znanymi brytyjskimi muzykami rockowymi, reggae i etno: Benjaminem Zephaniah, JJBurnell (The Stranglers), Ianem Paice (Deep Purple) i Asian Dub Foundation. Nagrywał i występował z największymi muzykami sceny polskiej: Grzegorz Ciechowski , Tomek Lipiński, Robert Brylewski , Lech Janerka, Wojtek Waglewski, Muniek Staszczyk i Tomek Budzyński. Nagrywał ścieżki dźwiękowe do filmów, teatru i baletu. Współpracował z wieloma reżyserami polskimi i zagranicznymi: Jerzym Domaradzkim, Waldemarem Szarek, Krzysztofem Krauzepośród innych. Nagrał kilkadziesiąt płyt, a niektóre z nich zostały wydane przez renomowane wytwórnie płytowe świata: Warner i KOCH International. Jego rekordowa Tribute To Miles Orchestra - Live as the first w historii polskiego jazzu została wydana przez Warner Bros. Strefa CD Zone K wydana w 2003 roku z dwoma angielskimi muzykami Stevem Harrisem i Janem Kopinskim została wysoko oceniona przez brytyjską prasę, np. The Guardian , The Wire, Jazzwise, Jazz Views, Oxford Times, Jazzword. Koncertował w wielu krajach: Austrii, Finlandii, Norwegii, Szwajcarii, Japonii i Korei Południowej. Wśród jego współpracowników są znani japońscy artyści: malarz i performer Nobuhiko Utsumi i kompozytor, kontrabasista Hideto Kanai.

Mój autograf od muzyka:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

3 komentarze