Ariana dla WS | Blogger | X X

18.01.2018

Max Cegielski

Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Maxa Cegielskiego. Niestety nie mam zdjęcia z dziennikarzem.

Krótko o dziennikarzu:
Maksymilian "Max" Stefan Cegielski - urodził się 18 kwietnia 1975 roku w Warszawie. Polski dziennikarz, pisarz, prezenter radiowy i telewizyjny, animator kultury, podróżnik. Członek kolektywu muzycznego Masala Sound System, prezenter Radio Roxy, gdzie prowadzi codzienne audycje oraz współpracuje z kanałem TVP Kultura, gdzie m.in. prowadzi i współtworzy cykl Hala odlotów. Syn historyka profesora nadzwyczajnego Uniwersytetu Warszawskiego Tadeusza Cegielskiego. We wczesnym dzieciństwie spędzał czas bawiąc się w bibliotece uniwersyteckiej. Jego dziadek ze strony ojca dr Longin Cegielski był wicepremierem w rządzie Piotra Jaroszewicza. W związku z uzależnieniem od narkotyków przebywał w ośrodku Monar. Pracował jako prezenter telewizji Canal+, współprowadził audycję „Masala” w Radiostacji, a następnie w Jazz Radiu i Radiu Bis. Współpracownik redakcji magazynu „Nigdy Więcej”. Jako Grodyński publikował wiersze w „Decentrum sztuki” i opowiadania w bruLionie. Jego felietony ukazywały się w czasopismach Dziennik i Metropol. Prowadził rubrykę muzyczną w magazynie Elle. Pisał też do Gazety Wyborczej (m.in. relacje z Pakistanu), Newsweeka, Machiny, Fluid, City Magazine Warszawa, Tygodnika Powszechnego i Pulsu Świata, także felietonista tygodnika Przekrój. Twórca i kurator projektów artystycznych Global Prosperity (Gdańsk – Warszawa, 2010) i Migrujący Uniwersytet Mickiewicza (Stambuł, 2014). Wziął też udział w filmie dokumentalnym Szukam reżysera (2013). Łukasz Barczyk zrealizował krótkometrażowy film dokumentalny Max (1995), którego bohaterem był Max Cegielski. Po podróży do Indii napisał pierwszą powieść pt. „Masala” (2002), w późniejszym okresie ukazały się następne książki jego autorstwa: „Apokalipso” (2004), „Pijani bogiem” (2007), „Oko świata. Od Konstantynopola do Stambułu” (2009) oraz „Leksykon buntowników” (2013), który jest subiektywną opinią Cegielskiego na temat ikon popkultury. Zdeklarowany ateista. Żonaty, ma dwójkę dzieci.

Mój autograf od dziennikarza:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

3 komentarze