Ariana dla WS | Blogger | X X

5.06.2017

742. Oktawia Nowacka

Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autoraf jaki dostałam od Oktawii Nowackiej. Niestety nie mam zdjęcia z pięcioboistką.

Krótko o pięcioboistce:
Oktawia Maria Nowacka - urodziła się 2 stycznia 1991 w Starogardzie Gdańskim. Polska pięcioboistka, brązowa medalistka Igrzysk Olimpijskich (2016), zdobywczyni Pucharu Świata, medalistka mistrzostw Europy i mistrzostw Polski. Starszy szeregowy Wojska Polskiego. Jest żołnierzem i zawodniczką STPP CWKS Legia Warszawa. W 2015 została drużynową mistrzynią świata (razem z Aleksandrą Skarzyńską i Anną Maliszewską) oraz brązową medalistką mistrzostw świata w sztafecie (z Aleksandrą Skarzyńską). Ponadto wywalczyła wicemistrzostwo Europy w sztafecie w 2013 (razem z Katarzyną Wójcik i Aleksandrą Skarzyńską) oraz brązowy medal mistrzostw świata w 2014 w sztafecie mieszanej (z Szymonem Staśkiewiczem). W 2014 wygrała także zawody o Puchar Świata rozgrywane w Sarasocie (Floryda). Reprezentowała Polskę także na mistrzostwach świata seniorek w 2010 (33 m. indywidualnie i 6 m. drużynowo) i 2013 (27 m. indywidualnie, 6 m. drużynowo, 14 m. w sztafecie) oraz mistrzostwach Europy w 2015 (5 m. indywidualnie i 7 m. drużynowo), na mistrzostwach Europy seniorek w 2013 zajęła 13 m. indywidualnie i 6 m. drużynowo, na mistrzostwach świata w 2014 – 15 m. indywidualnie i 7 m. w sztafecie, na mistrzostwach świata w 2015 – 28 m. indywidualnie, 6 m. w sztafecie mieszanej. W 2010 została brązową medalistką mistrzostw Polski, a w 2013 i 2014 wicemistrzynią Polski, w 2015 mistrzynią Polski. Po otrzymaniu kwalifikacji olimpijskiej doznała kontuzji stopy, która utrudniła przygotowania do konkurencji biegowej w ramach pięcioboju nowoczesnego oraz stawiała pod znakiem zapytania start w Igrzyskach Olimpijskich w Rio de Janeiro 2016. Ostatecznie zdążyła wyleczyć kontuzje,wystartować i zdobyć brązowy medal. Jest jednym z dwudziestu sportowców nominowanych do nagrody dla Najlepszego Sportowca Polski 2016 w 82 plebiscycie Przeglądu Sportowego. Na początku 2014 przeszła na weganizm.

Mój autograf od pięcioboistki:
Autograf załatwił mi mój chłopak.

4 komentarze